Když prodáme klavír ze special collection, je to pro nás, jako by odešlo dítě, říká Zuzana Ceralová Petrofová

Když prodáme klavír ze special collection, je to pro nás, jako by odešlo dítě, říká Zuzana Ceralová Petrofová

Přinášíme vám další exkluzivní rozhovor s jednou z našich nejvlivnějších žen v Česku. Tentokrát jsme kladli otázky Zuzaně Ceralové Petrofové, majitelce světoznámé firmy Petrof.

foto: se svolením společnosti Petrof

Zuzana Ceralová Petrofová je představitelka páté generace rodiny Petrofů, za nimiž stojí světově proslulá společnost PETROF, která se zabývá výrobou klavírů. Zuzana Ceralová Petrofová navazuje na odkaz svých předků a slaví nebývalé úspěchy. Mezi její největší ocenění patří titul Manažerky roku a pravidelné umístění mezi nejvlivnějšími ženami Česka magazínu Forbes.

Čím je pro Vás osobně Váš profesní život výjimečný? Co na své práci milujete?

Prodáváme piana do celého světa a téměř všude máme své partnery. Ráda je navštěvuji, miluji cestování, poznávání nových kultur a hlavně ochutnávání místních specialit. To je to hezké, co naše profese přináší. 

Čím se vyznačují ta nejlepší piana a nejlepší pianisté? Dokáže správný hudební nástroj ovlivnit i míru hudebního talentu?

Nejlepší piana musí být vyrobena z těch nejkvalitnějších materiálů a těmi nejlepšími klavírníky. Musí mít krásný vyrovnaný zvuk a měla by vydržet desítky let, pokud se o ně dobře staráte. Nejlepší pianisté by měli především umět zaujmout publikum. Je těžké, když talentovaní žáci musí hrát na špatné hudební nástroje. Je to dřina, ale myslím, že na míru talentu to nemá vliv.

foto: se svolením společnosti Petrof

Na jaké kousky z Vaší exkluzivní výroby jste nejvíce pyšná?

Mám ráda všechny klavíry z naši special collection a to proto, že na nich dělají ti nejlepší lidé a věnuje se jim ta maximální péče. Vždy mají unikátní design a skvělý zvuk. Když je prodáme, je to, jako by odešlo dítě.

Jak plánujete úspěch firmy dále rozvíjet?

Momentálně pracujeme na zefektivnění výroby, digitalizaci některých procesů, zkrátka inovace. V marketingu jsou naše aktivity zaměřené především na mladou generaci. Natáčíme sérii PETROF Acoustic Sessions, v rámci které je možné poslechnout si známé skladby populárních umělců v netradičním, akustickém provedení. Už u nás byl Michal Horák, Laco Deczi, skupina Poetika, Štěpán Kozub a Michal Hrůza. Další umělci, včetně těch zahraničních, se k nám chystají přijet natáčet, takže je rozhodně na co se těšit. Veškerá videa zveřejňujeme na našem YouTube. Dalším velkým dokončeným projektem bylo spuštění e-shopu PETROF, kde nabízíme příslušenství k nástrojům (stoličky, podložky pod kolečka, pedálový adaptér, speciální čisticí prostředky na povrchovou úpravu piana, dečky na klávesnici atd.) a také módní a bytové doplňky s hudebními a klavírnickými motivy. Nabídku e-shopu plánujeme dále rozšiřovat. PETROF Design a posílení této divize byla a je naše další výzva – krom klavírů a pianin tak u nás vznikají i jiné krásné a užitečné produkty, mezi které patří například akustické panely do velkých hal, luxusní interiéry, humidory, kazety na cokoli ve vysokém lesku a podobně.

foto: se svolením společnosti Petrof

Jaký máte jako žena s uměleckým cítěním vztah k umění jako celku?  A jaký je Váš vztah k módě a osobnímu stylu oblékání? Máte například nějakou oblíbenou značku nebo návrháře?

Mám ráda hudbu. Nezáleží na žánru, když je dobře a zajímavě zahraný. Oblečení dotváří osobnost, módu mám ráda, miluji černobílou kombinaci. Ráda oblečení kombinuji, vděčné jsou sety. Mám pár pěkných kousků od Kláry Nademlýnské, Heleny Bedrnové, Blanky Matragi. Jinak mám skvělou švadlenu, která ušije cokoli.

V čem jsou Češi ve světě hudby výjimeční?

Jak se často říká, co Čech, to muzikant – téměř každý u nás na nějaký nástroj hraje či alespoň v minulosti hrál. Jsem hrdá na to, že celá řada našich umělců dosahuje světového formátu. Pokud mám mluvit o významných úspěších umělců z našeho volného sdružení PETROF Art Family, jen namátkou: čtrnáctiletý klavírista Honzík Schulmeister vyhrává jednu mezinárodní soutěž za druhou. Rodák z Hradce Králové, Matyáš Novák, v pouhých 19 letech koncertoval v Carnegie Hall v New Yorku a absolvoval s námi dvě velmi úspěšná turné po celé Číně a čínské publikum ho milovalo. Dále například Ivo Kahánek minulý rok získal prestižní cenu BBC Music Magazine Awards. Úspěchů je celá řada.

foto: se svolením společnosti Petrof

Jak je to v tomto specifickém průmyslu se zaměstnanci? Je hodně nebo málo kvalifikované pracovní síly?

Kvalifikované síly žalostně ubývá, musíme si kolegy zaměstnance vychovávat sami. Aby se klavírník stal opravdovým klavírníkem, je potřeba 10 let praxe.

Co Vám nejvíce pomohlo prosadit se jako žena ve světě „těžkého“ businessu? Co pro Vás bylo naopak největší komplikací?

Nějak jsem nikdy nevnímala, že bych prosazení měla těžší proto, že jsem žena. Zastávám názor, že je vždy důležité obklopit se těmi správnými a schopnými lidmi a kolegy, bez ohledu na jejich pohlaví. To je základ úspěchu.

foto: se svolením společnosti Petrof

 Co jsou výhody a naopak nevýhody rodinného podnikání?

 Mít rodinnou firmu je obrovský závazek. Výhoda je, že můžeme pracovat stále, ale nevýhoda je, že stále pracujeme. 

Když se podíváte do mnohaleté historie vaší firmy, která má u nás velkou tradici, je epidemie Covid-19 to nejhorší, s čím jste se zatím museli potýkat nebo společnost zažila i horší časy? Jak jste se s nimi i pandemií vypořádali?

 Za dobu našeho podnikání, což bude brzy 160 let, jsme prošli obdobími dobrými i špatnými. Vždycky jsme si poradili, ani COVID nebyl výjimkou. 

foto: se svolením společnosti Petrof

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram