dnes je 05.12.2020 a svátek má Jitka

LAHO je slow fashion, říká o své značce Jana Hodanová

Přidat na Seznam.cz
Autorka slow-fashion značky Laho Jana Hodanová promluvila o tom, co sama nejraději nosí a jaké novinky čekají její klientky a klienty na podzim.

Značku Laho založila sympatická Jana Hodanová už před pěti lety. S šitím začínala už jako dítě v Červeném Kostelci, kde vyrůstala a sídlila tam také střední krejčovská škola. Zatímco na základní škole sice autorka značky měla šití jako koníček, před lety se stal oficiálním zaměstnáním

Takže jste toužila být designerkou už jako malá slečna?

Když se na to podívám zpětně, tak podvědomě jistě ano. Asi to tak u dětí bývá, že k čemu tíhnou v raném věku, k tomu inklinují i v dospělosti. Já jsem vymýšlela a malovala večerní róby, vyšívala, šila, snila...

Sledujete nějaký posun od doby, kdy jste před 5 lety vstoupila na scénu?

Ano zaznamenala a ve všech směrech. Neustále se učím, snažím se posouvat dopředu a intenzivně se věnuji zejména krejčovskému řemeslu. Jde o kreativní práci náročnou nejen na zručnost, ale i technologické znalosti. Ráda bych produktovou řadu rozšířila i o kabáty a náročnější oděvní konstrukce, tak nezahálím.

Kdo nosí Laho?

LAHO nepatří mezi mainstreemové značky, jde o tzv. slow fashion tvorbu. Míjí tedy náctileté klienty a oslovuje především ženy v produktivním věku. Jsou to ženy, které nad svou investicí přemýšlí a za své peníze chtějí perfektně odvedenou práci, krásný padnoucí designový kousek. Navíc se silnou přidanou hodnotou, čímž je kompletní lokální produkce od návrhu až po špičkové zpracování. Mezi mé zákaznice patří úspěšné podnikatelky, hodně i lékařky, špičkové managerky, vědkyně a spoustu dalších žen, které se rády zajímavě oblékají. Sem tam se na mne obracejí i muži kupující dárky svým ženám.

Kde je LAHO k dostání?

Doma v Čechách na www.laho.cz a www.fler.cz/laho, kde naleznete i hodnocení od jednotlivých zákaznic. Jinak dostávám objednávky čistě mailem, nebo čím dál častěji zprávou přes fb www.facebook.com/LAHO.cz, což je fantastické. V minulém roce mě oslovilo několik českých obchodů (Fairly Local Olomouc, Takkam Příbram a Red Brick Zlín), kam sem tam přispěji pár kousků.

Co sama ráda nosíte?

Tak nejraději nosím LAHO. Teď přes léto lněné volné šaty LAHO Pure, které bych mohla nosit pořád. Jinak mám v oblibě klobouky, teď jsem si jich zase několik přivezla z Bretaně. A samozřejmě ráda podporuju i své kolegy. Naposled jsem si pořídila šaty od Evy France a skleněné korále od KO-RA-LE. V šatníku mám nejvíc PIETRO FILIPI a GANT.

Na co se mohou zákaznice těšit?

Na podzim představím nové luxusní topy, které mě neuvěřitelně baví a jsou vlastně základním jádrem mé tvorby. Přibydou i žádaná pánská pola a například designové chytlavé dámské parky. V každém případě se těšte, novinky budou opět stát za to.

Foto: Diana Hornychová

Přidat na Seznam.cz
DÁMSKÁ MÓDA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY A NÁVRHÁŘI DOMÁCÍ TVORBA LAHO JANA HODANOVÁ SLOW FASHION NOVINKY ROZHOVOR ČESKÁ ZNAČKA ČESKÁ NÁVRHÁŘKA

Související články

Modrotisk dodává lnu zcela novou podobu, říká Kateřina Černá, zakladatelka značky K.BANA

Značka K.BANA zaměřující se na lněné oblečení s úctou k tradici přináší i v této nejisté době novou mini kolekci, která je zahalena do modrotisku. Ten vznikl ve spolupráci se strážnickou rodinnou firmou a na první pohled získá velký ohlas.

Celý článek

Barbora Hranoš o módních doplňcích Otto Kilian: Mužů, kteří se doplňků nebojí, je u nás zatím málo

Otto Kilian je česká značka, která nabízí limitované kolekce pánských a dámských doplňků. Stojí za ní manželský pár, Barbora a Petr Hranošovi. Ve svém portfoliu mají nejen kravaty, ale také manžetové knoflíčky, motýlky či kapesníčky do saka. Vše je vyráběno ručně se zapojením českých výrobců. Při výrobě z vysoce kvalitních látek vznikají malé série, ve kterých je každý model jedinečný.

 

 

Celý článek

ROZHOVOR o nové kolekci Conscious Exclusive, která přináší do módy nové udržitelné materiály

Zimní kolekce značky H&M přináší více než jen další krok k udržitelné módě. Férové platové podmínky, zodpovědnost v rámci recyklace materiálů i pánská část kolekce jsou tím, na co jsme se v upřímném rozhovoru se Slávkou Barnovou Head of PR H&M ČR zeptali.

Celý článek

ZIMNÍ KOLEKCE H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE - EXKLUZIVNÍ MÓDA Z ODPADU

Zimní kolekce H&M Conscious Exclusive je doslova o vytvoření pokladu z odpadu. Každý kousek je vyroben z materiálu získaného z odpadu, a to udržitelným způsobem. Tato kolekce umožňuje ocenit potenciál odpadu a inspirovat se kreativitou, která vychází z nutnosti opětovného použití věcí.

Celý článek

Markéta Folberová: Mým cílem bylo vytvořit kabelku, kterou budu sama ráda nosit každý den

Z malé myšlenky vznikla značka, která s úspěchem dobývá český módní trh. FOLBEUR kabelky jsou kvalitní, krásné a praktické. A přesto, že začátky nebyly snadné, ušla jejich autorka Markéta Folberová již velký kus cesty. S obdivem smekáme a přinášíme rozhovor nejenom o tom, jak vznikla první "FOLBEURKA".

Celý článek

ZALANDO VE SVÉ SVÁTEČNÍ KAMPANI „BRZY SE ZNOVU OBEJMEME“ HLÁSÁ OPTIMISMUS A POZITIVNÍ BUDOUCNOST

Zalando, přední evropská módní platforma, se letos o svátcích zaměřuje na projev lidské pospolitosti a solidarity: objetí. Na sklonku roku plného nejistoty a odloučení se lidská pouta zdají být důležitější než kdy dřív a nová sváteční kampaň „Brzy se znovu obejmeme“ se snaží napříč Evropou probudit pocit optimismu a naděje.

Celý článek

Užijte si pyžamovou party ve stylovém pyžamku

Mrknout na oblíbený film, zahrát si karetní hru, nebo si u skleničky povídat o tom, jaké to bylo, když jste chodila na střední? Pyžamová party je skvělý nápad ať je vám patnáct nebo pětatřicet, a pokud na takovou akci jdete, nebo ji dokonce pořádáte, nezapomeňte si vybrat stylové pyžamko!

Celý článek

Kolaborace Fendi X Chaos přinesla technologickou kolekci s retro nádechem

Spolupráce módního domu Fendi a značky Chaos přinesla technologickou kolekci. Ta je luxusnější alternativou k běžným doplňkům, protože sem spadají například pozlacené kryty na mobil, pouzdra na chytré hodinky nebo různé přívěsky. 

Celý článek