dnes je 26.11.2020 a svátek má Artur

Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění

Přidat na Seznam.cz
Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?

zdroj: archiv značky

Umění reprezentuje nezávislost, eleganci a vlastnosti, které jsou blízké představám zákazníka o produktu. Tradiční umění pak v zákaznících vyvolává pocit důvěry a prestiže. V módním průmyslu to dokonce může znamenat návrat ke dávným standardům, na kterých stojí většina nejznámějších módních domů. Je velmi známým faktem, že mnoho slavných návrhářů se nechávalo inspirovat jinými umělci. Například Coco Chanel byla fascinována díly Fernanda Legera. Marc Jacobs je zase velkým milovníkem expresionismu. A Yves Saint Laurent dokonce proslul svou vlastní malířskou tvorbou.

1. ASICS

ASICS je známou japonskou značkou výrobce bot, který na evropském trhu úspěšně konkuruje i obuvním gigantům jako Adidas nebo Puma. Inklinace k tradicím a umění je zřejmá již z názvu samotné značky. Název ASICS je totiž akronymem známého latinského citátu "Anima Sana In Corpore Sano." - "Ve zdravém těle, zdravý duch." Velmi známou se proto stala i unikátní kampaň na nové tenisky, kde si marketingové oddělení pohrálo spojením několika slavných obrazů  - obraz Malíř Pabla Picassa, Keith a Julia od Keitha Heringa a obraz Královna sportu Roberta Combase.

Zdroj: archiv značky

2. Louis Vuitton

Zlomovým bodem v historii spolupráce umění a reklamy byla 80. léta, kdy si vedení módních značek začalo uvědomovat marketingové výhody ve spolupráci se samotnými umělci. Ti se tak začali mnohem více uplatňovat v businesse. Za svůj úplný prvopočátek tohoto fenoménu můžeme považovat dlouholetou spolupráci značky Louis Vuitton a výtvarného umělce Takashiho Murakami. Při této spolupráci vzniklo několik krásných kolekcí, nově bylo vytvořeno i logo značky a Takashi Murakami promítl své umění i do způsobu balení vybraných produktů.

Zdroj: archiv značky

3. Kookai

Využití umění v reklamní kampani má za sebou i několik velmi kontroverzních případů. Jedním z nich byla kampaň francouzské módní značky Kookai, která se v posledních letech prosazuje i na českém trhu. Tato značka pro svou kampaň zvolila jako předlohu slavné sousoší Panny Marie a Ježíše Krista s názvem Pieta slavného sochaře Michelangela Buonarrotiho. Kampaň sklidila úspěch ale i kritiku především ze strany věřících, kterým parodie křesťanského symbolu přišla nevkusná.

Zdroj: archiv značky

4. Levi's

Husarský kousek za sebou má značka Levi's. I zde se nechali inspirovat sochou stejného autora, a to hned tou nejslavnější - Davidem. Slavnou sochu nahého muže se v Levi's rozhodli obléknout. Reklama měla na svou dobu virální potenciál, a tak není divu, že po této kampani si Davida jako inspirace chytilo i mnoho dalších značek včetně McDonalds.

Zdroj: archiv značky

5. Chanel

A stranou nemůže zůstat ani reklama na známý parfém od Chanel. Motivem této reklamy je obraz Pramen francouzského malíře Jeana Augusta Dominiqua Ingrese.

Zdroj: archiv značky

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI MÓDA JAKO UMĚNÍ UMĚNÍ OBRAZY CHANEL LOUIS VUITTON

Související články

Markéta Folberová: Mým cílem bylo vytvořit kabelku, kterou budu sama ráda nosit každý den

Z malé myšlenky vznikla značka, která s úspěchem dobývá český módní trh. FOLBEUR kabelky jsou kvalitní, krásné a praktické. A přesto, že začátky nebyly snadné, ušla jejich autorka Markéta Folberová již velký kus cesty. S obdivem smekáme a přinášíme rozhovor nejenom o tom, jak vznikla první "FOLBEURKA".

Celý článek

V šatníku budoucí viceprezidentky Spojených států Kamaly Harrisové

V USA je již dávno dobojováno. Prezidentské volby mají svého vítěze a tento výsledek podle expertů nic již nezmění. Americká média vyhlásila vítězem prezidentských voleb Joa Bidena, viceprezidentkou pak byla zvolena Kamala Harrisová. Seznamte se s námi s šatníkem první ženy viceprezidentky Spojených států amerických.

Celý článek

Nejžhavější knižní novinky

K podzimním a zimním dlouhým večerům patří kromě svařáku a krbu hlavně knihy. V naší redakci jsme daly hlavy dohromady a vybraly jsme pro vás to nejlepší, co bylo během letošního podzimu vydáno. Pojďte se s námi nechat inspirovat buď tipem na vánoční dárek nebo udělejte radost sobě a obstarejte si zábavu na klidné a pohodové večery.

Celý článek

Historie časopisu Elle

Jeden z nejoblíbenějších módních magazínů, jehož původ začínal ve Francii. Název Elle znamená z francouzštiny „ona“. Dnes už časopis vychází v několik jazycích a je známý po celém světě.

Celý článek

Každý během života mění své názory, ale i módní trendy, proč tomu tak je?

Móda i názory se během života mění. Člověk se vyvíjí, a tak i jeho vkus a priority s ním. Móda se střídá v našem životě možná více než si uvědomujeme. Začíná to v dětství a končí stářím.

Celý článek

Jsme rádi, že jsme Češi, říkají tvůrci Bohémy manželé Neubergerovi

Bohéma - trička s originálními motivy, které se navracejí k českým osobnostem a skvostům. I tak by se dal charakterizovat unikátní koncept, který mají na svědomí manželé Eliška a Oldřich Neubergerovi, kteří navrhují trička s velkými Čechy i českými uměleckými díly. Jak vznikla jejich značka Bohéma a co pro ně znamená být Čechy, jsme se zeptali v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Lucie Vondráčková nafotila kalendář s vlky

Pes křížený s vlkem po boku dvanácti českých a slovenských osobností je hlavním tématem dobročinného kalendáře. Letos se do něj zapojili například Vladimír Polívka, Petra Hřebíčková, Bára Mottlová, Milan Peroutka, Monika Absolonová, Pepa Kůrka nebo také herci Jiří Dvořák a Igor Orozovič.

Celý článek

Plus size modelové jako hvězdy módních kampaní

Trend vyhublých modelek pomalu ale jistě ustupuje. Nahrazují je lidé s realistickými proporcemi, kteří mají blíž k běžnému zákazníkovi. Sami modelové se teprve probírají z šoku, že i oni, kteří nikdy nevěřili, že by se ve světě modelingu mohli prosadit, jsou nyní hvězdami. 

Celý článek