dnes je 01.03.2021 a svátek má Bedřich

Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění

Přidat na Seznam.cz
Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?

zdroj: archiv značky

Umění reprezentuje nezávislost, eleganci a vlastnosti, které jsou blízké představám zákazníka o produktu. Tradiční umění pak v zákaznících vyvolává pocit důvěry a prestiže. V módním průmyslu to dokonce může znamenat návrat ke dávným standardům, na kterých stojí většina nejznámějších módních domů. Je velmi známým faktem, že mnoho slavných návrhářů se nechávalo inspirovat jinými umělci. Například Coco Chanel byla fascinována díly Fernanda Legera. Marc Jacobs je zase velkým milovníkem expresionismu. A Yves Saint Laurent dokonce proslul svou vlastní malířskou tvorbou.

1. ASICS

ASICS je známou japonskou značkou výrobce bot, který na evropském trhu úspěšně konkuruje i obuvním gigantům jako Adidas nebo Puma. Inklinace k tradicím a umění je zřejmá již z názvu samotné značky. Název ASICS je totiž akronymem známého latinského citátu "Anima Sana In Corpore Sano." - "Ve zdravém těle, zdravý duch." Velmi známou se proto stala i unikátní kampaň na nové tenisky, kde si marketingové oddělení pohrálo spojením několika slavných obrazů  - obraz Malíř Pabla Picassa, Keith a Julia od Keitha Heringa a obraz Královna sportu Roberta Combase.

Zdroj: archiv značky

2. Louis Vuitton

Zlomovým bodem v historii spolupráce umění a reklamy byla 80. léta, kdy si vedení módních značek začalo uvědomovat marketingové výhody ve spolupráci se samotnými umělci. Ti se tak začali mnohem více uplatňovat v businesse. Za svůj úplný prvopočátek tohoto fenoménu můžeme považovat dlouholetou spolupráci značky Louis Vuitton a výtvarného umělce Takashiho Murakami. Při této spolupráci vzniklo několik krásných kolekcí, nově bylo vytvořeno i logo značky a Takashi Murakami promítl své umění i do způsobu balení vybraných produktů.

Zdroj: archiv značky

3. Kookai

Využití umění v reklamní kampani má za sebou i několik velmi kontroverzních případů. Jedním z nich byla kampaň francouzské módní značky Kookai, která se v posledních letech prosazuje i na českém trhu. Tato značka pro svou kampaň zvolila jako předlohu slavné sousoší Panny Marie a Ježíše Krista s názvem Pieta slavného sochaře Michelangela Buonarrotiho. Kampaň sklidila úspěch ale i kritiku především ze strany věřících, kterým parodie křesťanského symbolu přišla nevkusná.

Zdroj: archiv značky

4. Levi's

Husarský kousek za sebou má značka Levi's. I zde se nechali inspirovat sochou stejného autora, a to hned tou nejslavnější - Davidem. Slavnou sochu nahého muže se v Levi's rozhodli obléknout. Reklama měla na svou dobu virální potenciál, a tak není divu, že po této kampani si Davida jako inspirace chytilo i mnoho dalších značek včetně McDonalds.

Zdroj: archiv značky

5. Chanel

A stranou nemůže zůstat ani reklama na známý parfém od Chanel. Motivem této reklamy je obraz Pramen francouzského malíře Jeana Augusta Dominiqua Ingrese.

Zdroj: archiv značky

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI MÓDA JAKO UMĚNÍ UMĚNÍ OBRAZY CHANEL LOUIS VUITTON

Související články

Úspěch je mix dřiny, štěstí a poučení se z předchozích chyb, říká průkopnice české kosmetiky Eva Štěpánková

Eva Štěpánková si ve svém životě zažila mnohé. I přes všechny překážky však dokázala od základů vybudovat úspěšnou firmu Ryor, která by mohla v odvětví přírodní kosmetiky konkurovat i zahraničí.

Celý článek

10 nejdražších kostýmů v historii filmů a seriálů

Kostýmy jsou esenciální součástí každého filmu, seriálů i dalších uměleckých představení. Připravili jsme pro vás žebříček těch nejdražších filmových a seriálových šatníků v historii.

Celý článek

Bytové doplňky: Jak jednoduše a levně oživit váš domov

Posledních pár měsíců jsme trávili doma mnohem více času než kdykoli předtím, a tak spousta z nás začala o svůj domov mnohem více pečovat. Zvelebovat a upravovat.

Celý článek

Jana Zielinski: Každá doba má svou výzvu, když budeme otevření a inovativní, tak to zvládneme

Jméno Jany Zielinski je spojené se světovým designem. I díky ní mohou Češi rok co rok zhlédnout ikony světového i tuzemského designu na festivalu Designblok s mezinárodním renomé.

Celý článek

Chanel pozval v nové haute couture kolekci své diváky na svatební obřad

Kreativní ředitelka Virginie Viard předvedla v rámci couture týdne módy celkem dvaatřicet modelů. Některé jsou inspirované klíčovými kousky značky Chanel a jiné odhalují zcela novou tvář módního domu. 

Celý článek

České osobnosti pod ledem! Otužování hýbe Českou republikou. Které známé tváře praktikují ledovou koupel?

Otužování v posledních týdnech skloňujeme ve všech možných pádech, alespoň tak vypadá čas trávený v zimních měsících v Česku. A je jedno, jestli máte za domem rybník, na zahradě barel s vodou nebo se vyběhnete vyválet ve sněhu. Podívejte se, jak na to jdou známé osobnosti.

Celý článek

Nordický vzor: počátky módní senzace a drahého luxusu

Nordické svetry jsou populární, ale drahou záležitostí letošní zimy. Skandinávský design je unikátní nejen svým vzhledem, ale také historií. Pojďte se s námi vydat na cestu po skandinávských zemích po stopách nordického designu.

Celý článek

Chanel představil jarní kampaň v hlavní roli s Charlotte Casiraghi, dcerou monacké princezny

Kreativní ředitelka Virginie Viard představila novou múzu a ambasadorku módního domu Chanel. Je jí dcera monacké princezny Caroline a vnučka již zesnulé Grace Kelly - Charlotte Casiraghi. 

Celý článek