dnes je 03.10.2022 a svátek má Bohumil

Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění

Přidat na Seznam.cz
Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?

zdroj: archiv značky

Umění reprezentuje nezávislost, eleganci a vlastnosti, které jsou blízké představám zákazníka o produktu. Tradiční umění pak v zákaznících vyvolává pocit důvěry a prestiže. V módním průmyslu to dokonce může znamenat návrat ke dávným standardům, na kterých stojí většina nejznámějších módních domů. Je velmi známým faktem, že mnoho slavných návrhářů se nechávalo inspirovat jinými umělci. Například Coco Chanel byla fascinována díly Fernanda Legera. Marc Jacobs je zase velkým milovníkem expresionismu. A Yves Saint Laurent dokonce proslul svou vlastní malířskou tvorbou.

1. ASICS

ASICS je známou japonskou značkou výrobce bot, který na evropském trhu úspěšně konkuruje i obuvním gigantům jako Adidas nebo Puma. Inklinace k tradicím a umění je zřejmá již z názvu samotné značky. Název ASICS je totiž akronymem známého latinského citátu "Anima Sana In Corpore Sano." - "Ve zdravém těle, zdravý duch." Velmi známou se proto stala i unikátní kampaň na nové tenisky, kde si marketingové oddělení pohrálo spojením několika slavných obrazů  - obraz Malíř Pabla Picassa, Keith a Julia od Keitha Heringa a obraz Královna sportu Roberta Combase.

Zdroj: archiv značky

2. Louis Vuitton

Zlomovým bodem v historii spolupráce umění a reklamy byla 80. léta, kdy si vedení módních značek začalo uvědomovat marketingové výhody ve spolupráci se samotnými umělci. Ti se tak začali mnohem více uplatňovat v businesse. Za svůj úplný prvopočátek tohoto fenoménu můžeme považovat dlouholetou spolupráci značky Louis Vuitton a výtvarného umělce Takashiho Murakami. Při této spolupráci vzniklo několik krásných kolekcí, nově bylo vytvořeno i logo značky a Takashi Murakami promítl své umění i do způsobu balení vybraných produktů.

Zdroj: archiv značky

3. Kookai

Využití umění v reklamní kampani má za sebou i několik velmi kontroverzních případů. Jedním z nich byla kampaň francouzské módní značky Kookai, která se v posledních letech prosazuje i na českém trhu. Tato značka pro svou kampaň zvolila jako předlohu slavné sousoší Panny Marie a Ježíše Krista s názvem Pieta slavného sochaře Michelangela Buonarrotiho. Kampaň sklidila úspěch ale i kritiku především ze strany věřících, kterým parodie křesťanského symbolu přišla nevkusná.

Zdroj: archiv značky

4. Levi's

Husarský kousek za sebou má značka Levi's. I zde se nechali inspirovat sochou stejného autora, a to hned tou nejslavnější - Davidem. Slavnou sochu nahého muže se v Levi's rozhodli obléknout. Reklama měla na svou dobu virální potenciál, a tak není divu, že po této kampani si Davida jako inspirace chytilo i mnoho dalších značek včetně McDonalds.

Zdroj: archiv značky

5. Chanel

A stranou nemůže zůstat ani reklama na známý parfém od Chanel. Motivem této reklamy je obraz Pramen francouzského malíře Jeana Augusta Dominiqua Ingrese.

Zdroj: archiv značky

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI MÓDA JAKO UMĚNÍ UMĚNÍ OBRAZY CHANEL LOUIS VUITTON

Související články

Jsem vždy ráda, když se potkám s hodnými a pracovitými lidmi, říká senátorka Miluše Horská

Je velmi aktivní, srdce má na pravém místě, cení si základních lidských hodnot a snaží se pomáhat. Zastavit na chvíli senátorku Miluši Horskou není úplně snadný úkol, nám se to však podařilo a zeptali jsme se jí na její cit k módě, k handicapovaným dětem i na to, kde ráda tráví svůj volný čas.

Celý článek

V Británii udává trendy královská rodina a smetánka, u nás chtějí zákazníci svobodu a originalitu, říká modistka Hana Škorpilová

Modistka Hana Škorpilová je bezesporu špičkou ve svém oboru. V Praze vede vlastní modistickou školu, kde se můžete naučit nejen základy výroby klobouků. Hlavní je kreativní duše i chuť naučit se tradiční řemeslo třeba v modernějším pojetí.

Celý článek

Člověk by měl všechno dělat naplno, vědomě a nejlíp jak dovede, říká podnikatel Dalibor Uhlíř

Dlouholetý manažer a podnikatel, sportovní nadšenec a člověk, který žije tady a teď. Dalibor Uhlíř se vydal cestou kandidatury do senátu České republiky, nás však více zajímalo, jak vnímá módu svou i svých dětí a jaká je jeho životní mantra.

Celý článek
Pánská kolekce LV

NOVÁ PÁNSKÁ KOLEKCE LOUIS VUITTON TVOŘENA VIRGILEM ABLOHEM

Hudba je múzou a metaforou módy. Prostupuje kompletním odkazem tvorby Virgila Abloha pro značku Louis Vuitton. V této virtuózní nové pánské kolekci se snoubí hudba s módou novým, svěžím způsobem.

Celý článek

Jak královna Alžběta II. definovala svůj vlastní módní odkaz

70 let královny Alžběty II. na trůnu nebylo charakterizováno pouze její působivou vládou a významnou diplomacií. Móda Její Výsosti v průběhu let důsledně upřednostňovala královskou eleganci před módními výstřelky, díky čemuž je nyní nejvíce ikonickým odkazem královské rodiny na světě.

Celý článek

Kalendář Pirelli na rok 2023 nafotilo 14 supermodelek

49. ročník projektu Pirelli bude obsahovat snímky pořízené australskou fotografkou Emmou Summerton a je zaměřený na 14 nejvýznamnějších hvězd z řad modelingu.

Celý článek
Šperky Louis Vuitton

OSOBITÁ KOLEKCE LOUIS VUITTON EMPREINTE

Nadčasová kolekce šperků Louis Vuitton Empreinte se rozrůstá o nové kousky, které nás berou na cestu za objevováním svého vlastního já a osobního vkusu.

Celý článek

Stylová Millie Bobby Brown je od své role Eleven ze seriálu Stranger Things k nepoznání. Jemná blondýnka miluje módu

Ve chvíli, kdy Eleven odloží Hopperovy flanelové košile a Mikovy džínsy, stává se z ní nejlépe oblékaná dívka v Hawkinsu. A když zrovna nehraje Eleven, je i Millie Bobby Brown jedním z nejstylovějších lidí v Hollywoodu.

Celý článek