Nejkontroverznější momenty v módním světě roku 2018

Nejkontroverznější momenty v módním světě roku 2018

Ještě předtím, než započne nový rok, připomeneme si nejkontroverznější momenty 2018. Uplynulý rok byl totiž plný sporných a diskutovaných momentů v módním světě.

Dolce & Gabbana a jejich módní debakl

Italská značka Dolce & Gabbana se rozhodla poctít své čínské zákazníky a dne 21. listopadu uspořádat v Šanghaji módní přehlídku nazvanou 'The Great Show'. Několik dní před přehlídkou byly vypuštěny tři reklamní kampaně, které byly plné rasistických a také sexistických podtónů. Byla v nich vyobrazena žena, která se pokouší jíst tradiční italské jídlo (pizzu a cannoli) hůlkami a nebo vypravěč, který vypadal, že si dělá z čínské kultury legraci. Kreativní ředitel Steffano Gabbana se video snažil přes sociální sítě obhájit a využíval přitom rasistické a hanlivé tvrzení, jak o tom později informoval instagramový účet @Diet_Prada. Oficiální účet módní značky Dolce & Gabbana vydal ještě toho dne veřejné prohlášení s tím, že se jedná o hacking. „K Číně a jejím lidem cítíme respekt,” zněla oficiální omluva. Ani to vzniklou situaci nezachránilo. Modelky se začaly odhlašovat z přehlídky a celebrity psaly, že se na show nedostaví. To vedlo kreativní ředitele Stefana Gabbana a Domenica Dolce ke zrušení celé přehlídky. 

Komentář Eda Razeka z Victoria's Secret o plus-size

Mnoho značek poslední dobou rozšiřuje své velikosti a snaží se vytvářet oblečení i pro plnoštíhlé ženy. Victoria's Secret se stále striktně drží svých velikostí a na nejočekávanější přehlídce roku prezentovaly pouze modelky vysportované a štíhlé postavy. Rozruch vznikl především kvůli rozhovoru ředitele marketingu Eda Razeka, ve kterém vyjádřil nesouhlas s obsazením transgender a silnějších modelek do show.Victoria's Secret Fashion Show je zábavný program a 42 minut fantazie. V roce 2000 jsme se pokoušeli vytvořit televizní speciál zaměřený na plus size modelky, nikoho to ovšem nezajímalo,” okomentoval Razek situaci. Dále také konstatoval, že odmítá propagovat kousky na ženách, které nepředstavují finální zákaznice. Je pravda, že Victoria's Secret vždy byla zaměřena na štíhlejší ženy a proto není divu, že svou segmentaci nechtějí po tolika letech měnit či rozšiřovat. 

Gigi Hadid na obálce italské Vogue

Mnoho povyku vzbudila květnová obálka italské Vogue, kterou vyfotografoval Steven Klein a vyobrazil na ní modelku Gigi Hadid. Kritici si stěžovali na to, že má Gigi na obálce velmi tmavou pleť a snaží se docílit vzhledu typicky černé ženy. „Silný bronzer a photoshopování je styl, který S. Klein provádí již mnoho let a já věřím, že to se od natáčení očekávalo. Ale ačkoliv jsem pochopila, jaké měla společnost Vogue Italia záměry, nebyly provedeny správně a tak vzniklé obavy jsou oprávněné,” omluvila se Hadid na twitterovém účtu.

Změny v módním domě Celine pod vedením Hedi Slimanea 

Když se stal v lednu 2018 Hedi Slimane kreativním ředitelem módního domu Céline, obávali se lidé velikých změn. Koneckonců, Hedi byl znám svými kontroverzními rozhodnutími. V červnu 2012 se například rozhodl vymazat z nápisu módního domu Yves Saint Laurent, kde byl tehdy kreativním ředitelem, slovo 'Yves'. Nechal pouze Saint Laurent Paris. Změny po nástupu do Céline opravdu proběhly a dle mnoha lidí byly tyto změny radikální. Veliká vlna kritiky se na Hediho snesla, když v září tohoto roku odstranil z nápisu Céline čárku nad písmenem 'e' a vzniklo Celine. Co bylo také velmi diskutované, zejména na sociálních sítích, bylo to, že z instagramového účtu Celine vymazal všechny dosavadní fotografie, které mapovaly téměř desetiletou práci kreativní ředitelky Phoebe Philo. Posledním, ale důležitým milníkem v roce 2018 se pro dům Celine stala prezentace debutové kolekce Hedi Slimanea na sezonu Jaro / Léto 2019. Módní kritici i fanoušci kolekci ostře zkritizovali, jelikož dle nich vypadala stejně, jako Hediho poslední kolekce u Saint Laurenta. 

Módní návrhářka Silvia Ulson nařčena z plagiátorství

Značka Bfyne, která vyrábí plavky, obvinila brazilskou módní návrhářku Silvii Ulson z plagiátorství poté, co Ulson odprezentovala kolekci na Miami Swim Week. Kolekce byla téměř totožná s tou, kterou vytvořila Bfyne nějakou dobu předtím a která byla inspirována Nigerií a jejich kulturou. Zatímco sbírka Silvie Ulson byla inspirována domorodými brazilskými kulturami. Plagiátoství je nejen v módním světě téměř nepřípustné a nemělo by se tolerovat.

Kolekce značky Bfyne VS kolekce značky Silvia Ulson

 

Mikina s nápisem 'Coolest Monkey'

Společnost H&M byla nucena veřejně se omluvit poté, co na svých internetových stránkách zveřejnila reklamu na novou mikinu s nápisem 'Coolest Monkey in the Jungle'. Terčem kritiky se společnost stala zejména proto, že pro tuto reklamu využila černého chlapce, což si mnozí ihned spojili s rasismem. Mimoto lidé také upozorňovali na fakt, že jiné mikiny ze stejné kolekce, akorát s jiným potiskem a barvou jsou prezentovány bílými dětmi a tato jediná afroameričanem.

Yahoo.com, Huffpost.com

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram