dnes je 28.02.2021 a svátek má Lumír

Nový obchod s lokálním designem v Praze

Přidat na Seznam.cz
„Nakupujte méně… vybírejte dobře.” Tak zní hlavní idea projektu 100CLASS concept store v Praze. Přinášíme rozhovor se zakladatelkou tohoto projektu.

Zcela výjimečná koncepce projektu 100CLASS concept store vyjadřuje příslušnost k tradičním hodnotám. Klade důraz na zachování autenticity nezávislých designérů, kteří navrhují a vyrábějí nadčasové zboží, nepoznamenané stigmatem sezónnosti či komerčnosti. 
Prodávané modely a doplňky staví na funkčnosti, ale zároveň zkoumají nové estetické možnosti. Díky tomuto konceptu se na jednom místě, v jednom obchodě, setkávají zdánlivě nesourodé předměty, které spojuje původ a respekt. 

                   

Všechny produkty pocházejí z dílen českých návrhářů s respektem a zodpovědným přístupem k tématu „módní udržitelnosti“. Tento ojedinělý obchod vytváří na ploše 50 m2 dokonalou symbiózu obchodu a galerie, v několika podobách představuje krásu minimalizmu a nadčasovosti.

                                 

V aktuální nabídce najdete exkluzivně navržené kousky od Hany Zárubové. Těšit se můžete i z doplňující kolekce triček od B.K.design s ručně malovaným dekorem, které jsou milé a zároveň cool. To vše podtrhují kožené tašky, psaníčka, pásky a jiné doplňky značky Elajediova. Concept Store prezentuje i skleněné designové předměty od Suprodesign, umělecké fotografie Ondřeje Kavana, šperky Janji Prokic, čokolády značky Rozbíjím se.

Za zmínku stojí i narůstající spolupráce se studenty VŠUP, zatím v podání kolekce Narnish, která přináší svěží vítr do celého projektu.

Zakladatelce a majitelce v jedné osobě Vendule Stokláskové jsme položili pár otázek:

                                 

Jak se zrodil v Tvé hlavě nápad otevřít obchod s českým designem?

V prostředí designu jsem se pohybovala už nějaký rok a vždy mě zajímal. Ale třeba víc než například interiérový design, který jsem i jeden semestr studovala na Scholastice, mě zajímala móda (asi jako každou ženu;)) a strašně moc mě vždy bavilo chodit na různé “design markety” a podobné akce a samozřejmě i pracovně to byl v neposlední řadě Designblok.
No a právě po loňském Designbloku, kde mě opět český design naprosto nadchl, jsem mluvila s jednou známou, která mě nějak nasměrovala v tom, abych si uvědomila, co bych v životě chtěla dělat a nápad byl na světě lusknutím prstu.

Během asi jednoho dne jsem měla vymyšlený celý “business plán”. Nicméně jsem to pak nechala být, až po novém roce se to začalo ke mně vracet a v únoru jsem si řekla teď nebo nikdy.

Jaký obor jsi opustila, aby sis mohla založit obchod 100CLASS? A jaké to je být podnikatelkou?

Má předchozí práce pro Brother&Duck (pozice CEO) - interiéry, koupelny - byla vždy takovou prací snů, kde jsem skloubila svoji profesi ekonoma a vášeň pro design. Nicméně ještě z dob minulých mám zkušenost i s oblečením, takže to takový “skok” nebyl.

Rozhodně rozdíl ale je být podnikatelkou než řadovým zaměstnancem - moc hezký článek o tom napsala Eva Urbanová z NILA - a téměř se s tím ztotožňuji. I když má člověk zodpovědnost v podstatě jen sám za sebe, o to je ta zodpovědnost větší. A taky vlastně člověk pracuje skoro pořád a když nejsem zrovna v obchodě, zajišťuji, připravuji, konzultuji.

V čem je koncept 100class odlišný od ostatních obchodů s lokálním designem?

Vždycky jsem chtěla být originální - ve všem - tzn. že i obchod musel být jiný. Proto mě napadlo oslovit designéry a návrháře s nápadem udělat limitovanou kolekci jen pro 100CLASS, která by byla ale zároveň nadčasová, jednoduchá a případně se pak dala dál rozvíjet. Takže zde najdete speciálně vytvořené produkty nebo produkty v exkluzivním zastoupení.

                                 

Spolupracuješ úzce s Hanou Zárubovou, jakou formu Vaše spolupráce má? V čem je výjimečná její kolekce v Tvém obchodě?

O spolupráci s Hanou Zárubovou musím říct, že to byla třešinka na dortu. Její přístup a ochota spolupracovat je pro mě obrovská radost a pocta (i když jsme se předtím vůbec neznaly, vždycky jsem byla její velkou fanynkou, a o to víc mě spolupráce s ní potěšila).

Haninu kolekci bych připodobnila ke kolekci Donny Karan "7 easy pieces”. Jsou to věci, které by neměly chybět v žádném šatníku a jsou pilířem všech outfitů. Pro začátek jsme se s Hanou shodly, že nebudeme nijak “experimentovat”, tzn. že jednotlivé kousky vycházejí z dnes již ikonických Haniných střihů, jsou ale pro nás upraveny, je zde použitý jiný materiál apod. A samozřejmě i zde kolekci nyní rozšiřujeme, ale stále si zachovává svůj ráz v jednoduchosti a v nejen stylové ale i barevné kombinovatelnosti.

Máš v plánu obchod a jeho nabídku ještě dále rozšiřovat?

Nabídka obchodu se stále rozšiřuje. Nyní jsou v jednání další kolekce tentokrát od mladých návrhářů (moc mě baví spolupracovat se studenty UMPRUM). Předjednaná je spolupráce s dalšími šperkaři….atd.

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se obchodu daří. 
Zároveň srdečně zveme všechny čtenáře, ať se přijdou nadýchat lokálního designu do 100CLASS do Soukenické ulice v Praze.

Zdroj:100CLASS

Přidat na Seznam.cz
CONCEPT STORE 100CLASS SOUKENICKÁ DOMÁCÍ TVORBA DESIGNOVÝ OBCHOD HANA ZÁRUBOVÁ NARNISH ELAJEDIOVA SUPRODESIGN JANJA PROKIC ONDŘEJ KAVAN VŠUP VENDULA STOKLÁSKOVÁ

Související články

Denisa Nová: Má nová kolekce je elegantní, vyrovnaná a klidná

Hledání vnitřního klidu, zejména v této době, našla česká návrhářka Denisa Nová ve své aktuální kolekci. S klidem asijského bojovníka se v chaosu pohybuje elegantně a s jistotou.

Celý článek

Připravuji rozličné projekty s lokálním, historickým, etickým i ekologickým přesahem, říká majitelka české značky LAHO

Česká oděvní značka LAHO nyní připravuje  snímky sametových modelů, které jsou nafoceny na známých českých ženách Natalii Debnárové, Karolíně Kopíncové a Lucii Van Koten.

Celý článek

Vaši podporu potřebuji nejen já, ale i ostatní české značky, říká česká návrhářka Lucie Marková

Zákazníci nenakupují, návrháři proto netvoří. Čeští designéři šijí jen roušky. Textilní průmysl v podstatě nic jiného neprodává. Pojďte to změnit tím, že uděláme radost sobě i jim.

Celý článek

Zuzana Machorková: Šijeme i nové modely z materiálů po babičce, udržitelnost je pro nás důležitá!

Prosadit se v malé vesničce 25 kilometrů severně od Brna není zrovna snadný úkol. Módní salon Zuzany Machorkové to však zvládá na jedničku i v této době.

Celý článek

Kolekce Number 5 české značky Talabaya je reakcí na dnešní komplikovanou dobu

Návrhářka Mirka Talavašková přináší novou kolekci, která je částečně zaměřena na sportovně elegantní vzhled, který perfektně využijeme v rámci home office.

Celý článek

Variace možností ukazuje česká značka Petiteé v kolekci pro rok 2021

Kolekce, která tentokrát není zaměřena pouze na svatební šaty, zahrnuje i luxusní kousky na slavnostní příležitosti. Návrhářka Petra Pitelková se ohlíží i na životní prostředí, například metodou upcyclingu.

Celý článek

Petra a Pavel Koutní: Do výroby zařazujeme recyklované přírodně barvené materiály a zaměřujeme se na pohodlí zákazníka

Petra a Pavel Koutní přebrali tradici prostějovského oděvnictví. Jejich rodinná značka Koutný je známá nejen u nás, ale i v zahraniční. Mezi jejich tradiční zákazníky patří České dráhy, Policie ČR i dobrovolní hasiči. Jak se firma pere s krizí a jaký rozvoj plánuje do budoucna - zeptali jsme se v exkluzivním rozhovoru.

Celý článek

Módní návrhář Miroslav Bárta: Doba covidová mi dala možnost poznat své hranice, své plány a cíle

I přes složitou situaci využívá český návrhář Miroslav Bárta aktuální chvíle k nové tvorbě. Jedním z hlavních projektů je spolupráce s Unicef a kostýmy pro baletní umělce. Hlavně se však nevzdává, bojuje za svůj obor a těší se, až budeme všichni plně zpět na scéně.

Celý článek