dnes je 30.05.2020 a svátek má Ferdinand

Nový obchod s lokálním designem v Praze

Přidat na Seznam.cz
„Nakupujte méně… vybírejte dobře.” Tak zní hlavní idea projektu 100CLASS concept store v Praze. Přinášíme rozhovor se zakladatelkou tohoto projektu.

Zcela výjimečná koncepce projektu 100CLASS concept store vyjadřuje příslušnost k tradičním hodnotám. Klade důraz na zachování autenticity nezávislých designérů, kteří navrhují a vyrábějí nadčasové zboží, nepoznamenané stigmatem sezónnosti či komerčnosti. 
Prodávané modely a doplňky staví na funkčnosti, ale zároveň zkoumají nové estetické možnosti. Díky tomuto konceptu se na jednom místě, v jednom obchodě, setkávají zdánlivě nesourodé předměty, které spojuje původ a respekt. 

                   

Všechny produkty pocházejí z dílen českých návrhářů s respektem a zodpovědným přístupem k tématu „módní udržitelnosti“. Tento ojedinělý obchod vytváří na ploše 50 m2 dokonalou symbiózu obchodu a galerie, v několika podobách představuje krásu minimalizmu a nadčasovosti.

                                 

V aktuální nabídce najdete exkluzivně navržené kousky od Hany Zárubové. Těšit se můžete i z doplňující kolekce triček od B.K.design s ručně malovaným dekorem, které jsou milé a zároveň cool. To vše podtrhují kožené tašky, psaníčka, pásky a jiné doplňky značky Elajediova. Concept Store prezentuje i skleněné designové předměty od Suprodesign, umělecké fotografie Ondřeje Kavana, šperky Janji Prokic, čokolády značky Rozbíjím se.

Za zmínku stojí i narůstající spolupráce se studenty VŠUP, zatím v podání kolekce Narnish, která přináší svěží vítr do celého projektu.

Zakladatelce a majitelce v jedné osobě Vendule Stokláskové jsme položili pár otázek:

                                 

Jak se zrodil v Tvé hlavě nápad otevřít obchod s českým designem?

V prostředí designu jsem se pohybovala už nějaký rok a vždy mě zajímal. Ale třeba víc než například interiérový design, který jsem i jeden semestr studovala na Scholastice, mě zajímala móda (asi jako každou ženu;)) a strašně moc mě vždy bavilo chodit na různé “design markety” a podobné akce a samozřejmě i pracovně to byl v neposlední řadě Designblok.
No a právě po loňském Designbloku, kde mě opět český design naprosto nadchl, jsem mluvila s jednou známou, která mě nějak nasměrovala v tom, abych si uvědomila, co bych v životě chtěla dělat a nápad byl na světě lusknutím prstu.

Během asi jednoho dne jsem měla vymyšlený celý “business plán”. Nicméně jsem to pak nechala být, až po novém roce se to začalo ke mně vracet a v únoru jsem si řekla teď nebo nikdy.

Jaký obor jsi opustila, aby sis mohla založit obchod 100CLASS? A jaké to je být podnikatelkou?

Má předchozí práce pro Brother&Duck (pozice CEO) - interiéry, koupelny - byla vždy takovou prací snů, kde jsem skloubila svoji profesi ekonoma a vášeň pro design. Nicméně ještě z dob minulých mám zkušenost i s oblečením, takže to takový “skok” nebyl.

Rozhodně rozdíl ale je být podnikatelkou než řadovým zaměstnancem - moc hezký článek o tom napsala Eva Urbanová z NILA - a téměř se s tím ztotožňuji. I když má člověk zodpovědnost v podstatě jen sám za sebe, o to je ta zodpovědnost větší. A taky vlastně člověk pracuje skoro pořád a když nejsem zrovna v obchodě, zajišťuji, připravuji, konzultuji.

V čem je koncept 100class odlišný od ostatních obchodů s lokálním designem?

Vždycky jsem chtěla být originální - ve všem - tzn. že i obchod musel být jiný. Proto mě napadlo oslovit designéry a návrháře s nápadem udělat limitovanou kolekci jen pro 100CLASS, která by byla ale zároveň nadčasová, jednoduchá a případně se pak dala dál rozvíjet. Takže zde najdete speciálně vytvořené produkty nebo produkty v exkluzivním zastoupení.

                                 

Spolupracuješ úzce s Hanou Zárubovou, jakou formu Vaše spolupráce má? V čem je výjimečná její kolekce v Tvém obchodě?

O spolupráci s Hanou Zárubovou musím říct, že to byla třešinka na dortu. Její přístup a ochota spolupracovat je pro mě obrovská radost a pocta (i když jsme se předtím vůbec neznaly, vždycky jsem byla její velkou fanynkou, a o to víc mě spolupráce s ní potěšila).

Haninu kolekci bych připodobnila ke kolekci Donny Karan "7 easy pieces”. Jsou to věci, které by neměly chybět v žádném šatníku a jsou pilířem všech outfitů. Pro začátek jsme se s Hanou shodly, že nebudeme nijak “experimentovat”, tzn. že jednotlivé kousky vycházejí z dnes již ikonických Haniných střihů, jsou ale pro nás upraveny, je zde použitý jiný materiál apod. A samozřejmě i zde kolekci nyní rozšiřujeme, ale stále si zachovává svůj ráz v jednoduchosti a v nejen stylové ale i barevné kombinovatelnosti.

Máš v plánu obchod a jeho nabídku ještě dále rozšiřovat?

Nabídka obchodu se stále rozšiřuje. Nyní jsou v jednání další kolekce tentokrát od mladých návrhářů (moc mě baví spolupracovat se studenty UMPRUM). Předjednaná je spolupráce s dalšími šperkaři….atd.

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se obchodu daří. 
Zároveň srdečně zveme všechny čtenáře, ať se přijdou nadýchat lokálního designu do 100CLASS do Soukenické ulice v Praze.

Zdroj:100CLASS

Přidat na Seznam.cz
CONCEPT STORE 100CLASS SOUKENICKÁ DOMÁCÍ TVORBA DESIGNOVÝ OBCHOD HANA ZÁRUBOVÁ NARNISH ELAJEDIOVA SUPRODESIGN JANJA PROKIC ONDŘEJ KAVAN VŠUP VENDULA STOKLÁSKOVÁ

Související články

Snová svatební kolekce Martiny Vrábelové byla inspirovaná ledovými květy

Svatební kolekce 'Pure White - Pure Love' módní návrhářky Martiny Vrábelové je již podle názvu čistým uměleckým dílem. Kolekce byla inspirovaná bílou barvou a přírodou.

Celý článek

Slovenská značka LULL tvoří již deset let s vášní k designu a respektem k udržitelné módě

Ten pocit, když si na sebe obléknete něco měkoučkého a pohodlné, přitom ale stylového a na každodenní nošení, je k nezaplacení.  S touto myšlenkou a s ohledem na planetu vyrábí své modely designérka Zuzana Bačkádyová pod značkou LULL.

Celý článek

Česká značka alešbáry přináší druhou edici „lokální“ limitované kolekce plavek ve spolupráci se značkou Cover Me Not

Léto se blíží a dřív než se nadějeme, budeme řešit, jaké plavky k bazénu zvolit. Pokud chcete něco aktuálního, a ještě z rukou talentovaného českého dua, zkuste se zaměřit na novou variaci plavek propojující look s aktuální oděvní kolekcí alešbáry.

Celý článek

Co nás čeká v módním průmyslu po karanténě?

Sedíme doma, do obchodů nemůžeme, a to nakupování online prostě není ono, že. Nehledě na to, že máte najednou jiné starosti, než poslední kolekci Pumy nebo zrušený Fashion Week. Říkáte si možná, že až tohle všechno skončí, hned poběžíte do obchodu a něco hezkého si koupíte? Zkuste se nad tím zamyslet.

Celý článek

Rozhovor s návrhářkou Darinou Ermisovou: co připravuje a jak zvládá nynější situaci?

Kabelka je součástí každodenního života většiny žen, bez ní si to ani neumíme představit! Každá kabelka je originální, praktická a krásná. Úspěšná návrhářka a dvojnásobná maminka Darina Ermisová nám představí svoji firmu a plány do budoucna.

Celý článek

Návrhářka Marie Zelená: V našich modelech podporujeme lidi, aby cestovali a poznávali krásy naší vlasti

Známá česká módní návrhářka Marie Zelená nedávno představila nový projekt Oslava krás světa, který na šatech znázorňuje krásná místa České republiky a dalších evropských i světových zemí. Jak si poradila s nelehkou dobou, na čem nyní pracuje a na co se můžeme v budoucnu těšit, jsme se zeptali samotné návrhářky Marie Zelené.

Celý článek

Nová kolekce hedvábných šátků Silky Gang provází pohádky O Malence a O Zlaté rybce

Hedvábné šátky české značky Silky Gang již delší dobu odráží několik pohádkových motivů. Mezi nimi i dva nové, zcela elegantní a jemné motivy, které podtrhnou duši žen i mužů.  

Celý článek

Návrhářka Tereza Vu připravuje novou kolekci spodního prádla inspirovanou Hnutím Libertinů

Inspiraci k naší tvorbě můžeme hledat všude kolem nás. Česká návrhářka Tereza Vu se v nové kolekci zaměřuje na politické změny i náboženství.

Celý článek