dnes je 19.01.2019 a svátek má Doubravka

Preciznost nese jméno ELISHA

Kvalita, klasická elegance s prvky extravagance, precizní zpracování – přesně taková je značka Elisha módní návrhářky Elišky Tomkové. 

Autorka pocházející z Velkých Pavlovic se díky své píli, stále více prosazuje na české módní scéně.

Eliško, jaká byla Vaše cesta k povolání módní návrhářky?
Moje babička byla krejčová a já milovala prostředí její dílny. Tu vůni, hebkost látek a poctivost řemesla, která prostupovala celou místností, kde babička pracovala. Sice mě nikdy neučila šít, ale v její společnosti se ve mně zrodila láska k šití a práci s látkami. Když se mi narodily dcery, šila jsem na ně a z mé vášně se postupem času stalo podnikání.

 

Jak dlouho je značka Elisha na českém trhu? A dokázala byste definovat, kdo jsou Vaše zákaznice?
Moje firma existuje již 19 let. V současnosti v ní pracuje i můj manžel a dcera, takže jsme takový rodinný podnik. Své zákaznice znám velice dobře. Jsou to ženy jako já. Máme vždy něco společného. Vědí, co chtějí, rády se oblékají, věkově jsou mezi třiceti a padesáti. Baví je jejich práce, realizují se v ní a cítí se ukotvené v životě i ve světě. Já jim ráda pomáhám podtrhnout jejich osobitost.

Sledujete módní trendy a necháváte jimi ovlivňovat svou tvorbu?
Mám takovou zvláštní intuici, velice často se mi stává, že předpovím, co se bude nosit příští sezónu. Ale trendy jako takové samozřejmě sleduji. Je důležité neustrnout na místě a jít stále dopředu. Řídím se heslem: „Život začíná teď.“ Je nutné být vždy připraven.

Je nějaký módní kousek, který symbolizuje Vaši tvorbu? Co je „must have“ od Elishy?
Určitě je to kabát. Kabát z kvalitního materiálu, precizně ušitý, dokonale padnoucí.

Čím jste Vy jako autorka specifická? A jak se staráte o svou klientelu? Proč nakupuje právě u Vás?
Zakládám si na tom, že o své zákaznice pečuji. A čím déle se známe, tím se naše vztahy prohlubují. Postupně se z nás stávají přátelé a z mnohými z nich se dokonce i ve volném čase vzájemně navštěvujeme. Také pro své klientky pravidelně pořádám malé prezentace, módní přehlídky, které jsou připraveny pro malé skupinky a dámy si je tak mohou vychutnat v naprosto uvolněné atmosféře.

Jste velice zaměstnaná žena, podnikatelka, manželka a matka dvou dcer. Máte prostor sama na sebe a své koníčky?
Má práce je mým největším koníčkem. Velice si vážím, že mohu dělat to, co miluji. Mám již dospělé dcery, tudíž mě tolik nepotřebují a času pro sebe je více než dřív. Rádi trávíme společný čas s manželem, například hráváme tenis. Když si chci úplně odpočinout a zrelaxovat se, vezmu do ruky knihu. Naprosto jsem propadla severským detektivkám.

 

Eliško, závěrem, na jakých projektech teď pracujete a na co se můžeme pod hlavičkou značky Elisha v nejbližší době těšit?
Věnuji se přípravě podzimní kolekce. Budou jí dominovat vesty – dlouhé i krátké, džínovina, košilové šaty i z netradičních materiálů, jako je například krajka, vlněné kabáty. Používat budu hedvábí, vlnu, viskózu. V barvách se budu držet hlavně těch klasických, jako jsou různé odstíny modré, pudrová růžová, béžová. Několik kousků bude i v černé. Věřím, že klientky touto kolekcí potěším. Přála bych si, aby se jejich řady stále rozrůstaly a má firma byla naprosto stabilní. Mým snem je moci si dovolit měsíc dovolené bez toho, aby to narušilo chod mého podnikání.

 

Jiná než předtím, jiná než ostatní!

ELISHA

MÓDNÍ NÁVRHÁŘI A PŘEHLÍDKY DÁMSKÁ MÓDA ELIŠKA TOMKOVÁ ELISHA ROZHOVOR

Související články

Cestovní nálada v letní kampani Miu Miu má říz

Ponurý svět cestování nás vtáhne do příběhu prostřednictvím krásných modelek, perfektních módních outfitů a cestovních sedaček.

Celý článek

Hory jako digitální detox

Chcete být více šťastnější? Buďte méně online a více offline! Takhle jednoduché to je. Vyrazte na pěší pochod, třeba do hor, jako Barbora Vylímková!

Celý článek

Aktuální kolekce české značky Design Dictat přináší jednoduché linie

Značka, která má u nás své místo a kterou bedlivě sledujeme, opět přichází s jednoduchými liniemi, které většina žen miluje. Nejčistší minimalismus tu tvoří hlavní podstatu celé kolekce.

Celý článek

Kate Moss a Kaia Gerber novými tvářemi jarní kampaně Stella McCartney

Udržitelnost a cirkulární ekonomika je hlavní téma nové jarní kampaně módního domu Stella McCartney. Tvářemi kolekce se staly supermodelka Kate Moss a dcera Cindy Crawford, Kaia Gerber.

Celý článek

Bikiny i klasické plavky ze spojení House of Harlow 1960 x REVOLVE

O značce House of Harlow 1960 jsme vám ještě nepsali. Je nejvyšší čas to napravit, zejména vám ukázat jejich nejnovější spolupráci s prodejcem Revolve.com.

Celý článek

Designové vychytávky na leden

Leden přináší od českých návrhářů pestrý výběr z toho nejlepšího, co design u nás nabízí. Udělějte si radost! 

Celý článek

11 svetrů, které v zimě unosíte do práce a nestojí majlant

Aby vrchní svršky plnily v zimě všechny funkce, není úplná balada. Není to však nereálné. Mrkněte na náš výběr jedenácti svetrů v různých podobách, které teď pořídíte za dostupné ceny.

 

Celý článek

Nejpopulárnější módní kampaně roku 2018

Zdá se, že rok utekl jako voda. Přitom módních kampaní bylo zase o kousek více než rok předtím. Které byly ty nejvíce populární?

Celý článek