dnes je 09.04.2020 a svátek má Dušan

Puma a její první kroky k udržitelnosti

Přidat na Seznam.cz
Globální sportovní značka PUMA a organizace First Mile vytvořily novou kolekci z recyklovaného plastu. Výsledkem spojení je stylová sportovní kolekce oblečení, bot i doplňků s příběhem. Koupí ekologické kolekce PUMA x FIRST MILE z recyklovaného vlákna, které pochází z plastových lahví shromážděných na sběrných sítích organizace First Mile, uděláte malý, ale významný krok směrem k udržitelnosti.

Organizace First Mile se soustředí na sběr plastových lahví za účelem vytvoření a udržení pracovních míst a snížení znečištění životního prostředí. Svými sběrnými sítěmi podporuje obyvatele Tchaj-wanu, Hondurasu a Haiti. Sesbírané láhve jsou roztříděny, vyčištěny a poté přeměněny na vlákno, jež se používá k výrobě nových produktů. Společnost PUMA navázala spolupráci s First Mile v reakci na svůj závazek snížit dopad na životní prostředí a dodržovat kodex „Forever Better“.

„Program PUMA a First Mile přeměnil už více než 40 tun plastového odpadu ze skládek a oceánů na zbrusu nové módní kousky. Díky tomuto programu bylo odhadem znovu využito 1 980 286 plastových lahví,“ říká Stefan Seidel, vedoucí firemní udržitelnosti ve společnosti PUMA, a zároveň dodává: „Tato kolekce zahrnuje kousky od obuvi, triček, kraťasů, kalhot až po bundy. Všechny tyto oděvy jsou vyrobené z 83 % až 100 % udržitelného vlákna, které je získáno zásluhou First Mile.“

„Věříme, že kdokoliv si koupí tuto kolekci, bude se v ní cítit dobře. Nejen s ohledem na to, že si vybral udržitelný materiál, ale i s vědomím, že podpořil organizaci First Mile. Ta se totiž z velké části zasloužila o vznik kolekce. Je to přece jejich materiál, z něhož je vyrobena,“ řekla Kelsey Hallingová, která je ve společnosti PUMA zodpovědná za spolupráce ve společnosti First Mile. 

Sportovní kolekce PUMA x FIRST MILE je od 21. února 2020 na PUMA.com a ve vybraných prodejnách po celém světě. Na českém trhu budou vybrané kousky z kolekce k dispozici u prodejců Footshopu, Queens, FreshLabels, A3Sport, UrbanStore, Espace, Vemzu, Sportisimo, Puma Concept Store v Palladiu či v Top4Sport.

Některé snahy globálních firem se mohou zdát být tzv. "greenwashingem", což je termín označující snahu organizací o lživý enviromentální obraz sama sebe. Je bez pochyby, že PUMA stále produkuje veliké množství neetického oblečení, ale pokud zákazníci ukážou velký zájem o udržitelné zboží, věříme, že se ke stále větším krokům odhodlá většina světových značek. Spolupráce s organizací, jako je First mile, je ale určitě záslužným a dobře zvoleným krokem. Jen tak dál!

foto: puma.com

Přidat na Seznam.cz
#moda NÁKUPY A OBCHOD ZAHRANIČNÍ TVORBA PUMA UDRŽITELNOST SPORTOVNÍ OBLEČENÍ SPORTOVNÍ OBUV

Související články

Letní kolekce značky TONAK přináší lásku k tradici, řemeslu i přírodě

Nová kolekce spojuje klasické kořeny řemesla s aktuálním tématem udržitelnosti, etiky a celkového pojetí SLOW fashion.

Celý článek

Udržitelná móda: značky o kterých musíte vědět

Šatník bez viny díky zdánlivě malým detailům, které jsou ovšem velkými kroky pro svět. Udržitelnost již není pro spoustu značek cizím slovem. Vybrali jsme jich několik, pro které je toto téma zásadní. 

Celý článek

Ruční napařovač prádlo dezinfikuje, zbaví ho pachů a perfektně upraví za pár vteřin

Už žádné nežádoucí záhyby na oblečení! Je tu snadné řešení, jak si za 15 vteřin upravit pomačkanou halenku, košili nebo třeba vlněný kabát!

Celý článek

Jarní kolekce obuvi Högl respektuje typické řemeslo i nadčasovou eleganci

Jaro je tu! A s ním i nová kolekce obuvi Högl, která je připravená na nadcházející dvě sezóny, tedy i tu letní. Rakouská značka svou inspiraci našla v uměleckém směru Bauhaus.

Celý článek

Designérka šije korzety z historických gobelínů

Designérka Kirstin Mallison se rozhodla chytit celosvětového návratu retro korzetů do módy. Její design je speciální v tom, že k němu využívá inspiraci z opravdu dávné historie. Pro někoho trochu moc, pro někoho úžasný originál, a co na historické korzety řeknete vy?

Celý článek

JARNÍ KOLEKCE H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE

Poetická krása a cirkulární inovace. Heslo jarní kolekce H&M Conscious Exclusive. Využití udržitelných procesů a inovativní výroby zabalených do nádherných materiálů a ženských střihů.

Celý článek

Objevte v sobě zvíře s jarní a letní kolekcí Burberry

Burberry jarní a letní kolekce 2020 doprovází velká marketingová kampaň ve spolupráci s největším módním magazínem Vogue. Průvodcem celé kolekce i této kampaně jsou zvířata a to, jak být animálně trendy. 

Celý článek

Jaro volá po novém klobouku, pojďte se inspirovat!

Do jarních dnů s novou pokrývkou hlavy. Značka TONAK přináší limitovanou kolekci, která je pro slunečné dny jako stvořená, a navíc opět v BOHO stylu.

Celý článek