dnes je 05.04.2020 a svátek má Miroslava

Rozhovor s Petrou Hušpauerovou z Appart Label

Přidat na Seznam.cz
Jestli hledáte pohodlné oblečení, které nebudete nikdy chtít svléct a zároveň v něm budete vypadat fantasticky, seznamte se s malou českou značkou Appart Label. Šijí krásné, minimalismem inspirované oblečení z teplákoviny. Víc se dozvíte v rozhovoru s designérkou Petrou Hušpauerovou.

Čím se podle Vás liší Vaše oblečení od toho, co se dá pořídit v běžných řetězcích?

Základ je kvalitní šití a kvalitní materiály. Ale gró všeho jsou detaily, ty mne vždy zajímaly a bavily. Chtěla jsem, aby se na pohodlném oblečení, které je na pomezí normálního nošení a nošení na doma, našlo něco speciálního, signaturního, něco, co nás odliší a charakterizuje.

Jak si vybíráte látky, ze kterých šijete?

Látky, které používáme, trochu stále obměňujeme. Kvalita bohužel občas klesne a musíme najít jinou variantu. Nechávám si dovážet materiál z Německa, Holandska nebo také testujeme bio materiál z Česka. Teď mám třeba černou látku na míru, přesně nabarvenou tak, jak já chci, aby černá černou byla. Je to nekonečný boj, neustálé hledání a pátrání, aby zákazníci dostávali tu samou kvalitu, na kterou jsou zvyklí.

Jak vypadá výrobní proces značky Appart Label?

Střih vymýšlím já, já také vybírám látky. Na šití mám moc šikovnou švadlenku, já pomůžu, když se třeba v dílně nestíhá, ale nejsem tak zdatná. Zaměřuji se spíš na doladění detailů, stužek nebo koženkových aplikací. Po závěrečné kontrole jde oblečení do showroomu BACKYARD na Kozím plácku nebo přes e-shop rovnou k zákaznicím. Upravujeme oblečení na míru, jde hlavně o zkracování nebo prodlužování, každopádně se snažíme být v co nejužším kontaktu se zákazníkem.

Kolik kousků od jednotlivých modelů vyrábíte?

Záleží samozřejmě na úspěšnosti typu daného modelu. Už neděláme sezony jaro/léto, podzim/zima, ale máme základní řadu tepláků a mikin, které se dají nosit po celý rok. Odhadem ušijeme sto kusů toho nejoblíbenějšího typu tepláků. A pak jsou tu sezonní kousky jako sukně nebo šaty, ty šijeme ve velice malých sériích, okolo třiceti kusů. Takže by se nemělo stát, že se v mém oblečení budou lidé potkávat na ulici.

Kdo u Vás nakupuje, jak vypadá Vaše typická zákaznice?

Když jsem začínala, tak jsem měla o cílové skupině jinou představu. Myslela jsem, že budu šít hlavně pro mladé lidi, studenty a podobně, ale nejvíc u mě nakupují maminky na mateřské dovolené, které určitě ocení to, že se tepláky mohou hodit do pračky na třicítku a všechny detaily ať stuhy nebo koženka, jsou dostatečně testované, a nic se jim nestane. Také u mě nakupují těhotné ženy, moje střihy jsou oversize, takže je může nosit i žena s bříškem.

Proč jste se rozhodla právě pro teplákovinu?

Já jsem odjakživa chodila v pohodlném oblečení. K teplákům mám silný vztah už z dětství, kdy jsem trávila léta u babičky a nosila jsem poděděné velké tepláky po bratrovi nebo sestřenicích. A když přišel nápad, že bych se mohla věnovat vlastnímu podnikání, tak jsem spíš z vtipu řekla, že bych mohla šít stylové tepláky, ve kterých by člověk chtěl jít ven, nejen s odpadky, tak mi můj bratr řekl, že to není zas tak špatný nápad.

Bylo těžké rozjet svou vlastní značku?

Ze začátku jsem ještě dlouho pracovala v regulérním zaměstnání, ale musela jsem svou práci v agentuře opustit, protože jsem neměla šanci všechno stíhat. Trvalo pět let, než jsem mohla říct, že mě Appart živí. Hodně mi pomáhá můj bratr, za co jsem mu moc vděčná. Já jsem spíš na tu kreativní a estetickou stránku, on řeší finance a cenotvorbu. Dobře se doplňujeme.

Co čeká Appart Label v budoucnosti?

Je spousta věcí, které bych si s mou značkou chtěla splnit. Máme tedy rozpracovanou zatím podpultovou záležitost, tedy pánskou kolekci a také nás snad čeká logický krok, a to kolekce dětská, aby si maminka mohla dítě obléct do stejného oblečení.

Přidat na Seznam.cz
#moda DOMÁCÍ TVORBA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY A NÁVRHÁŘI ROZHOVOR TEPLÁKY APPART LABEL PETRA HUŠPAUEROVÁ BACKYARD ČESKÝ DESIGN POHODLNÉ OBLEČENÍ NÁVRHÁŘI

Související články

Kožené rukavice nebo kápě aneb největší podzimní trendy z přehlídkových mol

Je sice teprve jaro, ale návrháři před nedávnem představili své kolekce na podzim a zimu 2020/2021. Je tedy načase zrekapitulovat si, jaké módní trendy designéři nastolili. 

Celý článek

Udržitelná móda: značky o kterých musíte vědět

Šatník bez viny díky zdánlivě malým detailům, které jsou ovšem velkými kroky pro svět. Udržitelnost již není pro spoustu značek cizím slovem. Vybrali jsme jich několik, pro které je toto téma zásadní. 

Celý článek

Objevte v sobě zvíře s jarní a letní kolekcí Burberry

Burberry jarní a letní kolekce 2020 doprovází velká marketingová kampaň ve spolupráci s největším módním magazínem Vogue. Průvodcem celé kolekce i této kampaně jsou zvířata a to, jak být animálně trendy. 

Celý článek

Pozitivní spirálu roztáčí Nespresso

Již po páté míří značka Nespresso na Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, kde vyhlásí nejlepší snímky z českého národního kola soutěže vertikálních filmů Nespresso Talents 2020.

Celý článek

Roušky jako byznys aneb zbláznili jste se?

Že je dnešní situace nelehká, o tom není pochyb. V množství informací ohledně COVID-19 nám nezbývá než důvěřovat vládě a odborníkům. Hlavně bychom se měli pokusit neztěžovat situaci profesionálům, kteří jsou tomuto virovému onemocnění vystaveni nejvíce a jsou na ně kladeny největší nároky, tedy lékařům, zdravotníkům a vědcům.

Celý článek

Na Fashion Stars Night se představily čtyři české návrhářky společně s britskou posilou

Již patnáctý ročník jedinečné módní události v Praze je za námi a s ním i spoustu autentických modelů a půvabných přehlídek z rukou vybraných módních návrhářek. Navíc se zde poprvé předávala cena Czech Fashion Award, kterou získala Tatiana Kovaříková.

Celý článek

Virginie Viard zakončila pařížský týden módy nesourodou přehlídkou Chanel

Jedna z nejočekávanějších přehlídek na pařížském týdnu módy nedopadla zrovna podle očekávání. Kreativní ředitelka Virginie Viard představila nesourodou podzimní kolekci, která pouze v některých pasážích připomínala typický Chanel.

Celý článek

Podzimní kolekce Valentino byla téměř celá zahalená v temných barvách

Předchozí kolekce stále ještě čerstvého kreativního ředitele Pierpaola Piccioli byly barevné a plné hravých materiálů. Nejnovější podzimní kolekce značky Valentino se nesla v tlumenějších barvách.

Celý článek