dnes je 06.04.2020 a svátek má Vendula

Sophia Amoruso: Kariéra připomínající jízdu na horské dráze

Přidat na Seznam.cz
Dnes společně nahlédneme do života ženy, která si prošla typickým americkým snem. Sophia díky své kreativitě a úsilí vybudovala módní impérium. Ale co se stalo pak?

Kdo je Sophia Amoruso

Sophia Amoruso je dnes již 35letá dáma, která sice pochází z kalifornského San Diega, ale mísí se v ní řecké, italské a portugalské geny. Jako náctiletá dívka si prošla náročným dospíváním, byla diagnostikována s depresí a poruchou pozornosti s hyperaktivitou, což bylo jednou z hlavních příčin, proč nedokončila studium. Už v této době si prošla několika brigádami, pracovala pro Subway nebo prodávala knihy v knihkupectví.

Po rozvodu rodičů se přestěhovala do Sacramenta, naladila se na kočovný životní styl. Stopovala, potápěla se, dokonce i kradla. Bojovala proti systému, provokovala svým ostrým jazykem, netolerovala autority a vše si dělala po svém. Neměla peníze na jídlo, dlužila nájemné. A pak? Pak se z obyčejné dívky stala americká byznysmenka, které se podařilo pomocí maximálního úsilí vybudovat módní impérium.

 „Říká se, že nemůžete mít všechno, ale podle mě je to hloupost. Můžete mít všechno. Jen to vždycky nemusí být všechno najednou.“

Začátky s prodejem na eBay

Ale zpátky na začátek příběhu. Každá legrace a každý kočovný život jednou skončí, stejně tak tomu bylo i u Sophie. Jednoho dne si nahmatala břišní kýlu a tu bylo nutné operativně odstranit. Jednalo se ale o zákrok, vyžadující zdravotní pojištění, které v té době Sophia neměla, v její zemi nabíhá, pokud pracujete minimálně tři měsíce v kuse. A tak se nechala zaměstnat jako kontrolorka studentských průkazů na univerzitě umění.

Během této doby měla poměrně dost času na lelkování a realizace nápadů, které jí v té době běžely hlavou. Jeden z nich realizovala okamžitě – otevřela si virtuální obchůdek Nasty Gal Vintage na prodejním portále eBay, v té době jí bylo 22 let. Na své stránce prodávala oblečení z místních second handů, které zkupovala, přešívala, upravovala a poté adekvátně naceňovala. O několik měsíců později začala jednotlivé kousky sama fotit na začínajících modelkách, které v té době odměňovala hamburgerem, vzniklými fotkami či kávou ze Starbucks, na které byla sama závislá.

Vznik Nasty Gal

Sophia měla velice dobré oko a povedlo se jí uspokojit potřeby svých zákaznic. Začala pracovat se sociálními sítěmi, které zaznamenávaly obrovský boom. Sophia byla ve správnou chvíli na správném místě a o její kousky začal být v místní komunitě enormní zájem. Lépe je stylizovala, fotografovala, popisovala a sama produkty odesílala. Po šesti letech se z jednoho nápadu stal obchod s ročními příjmy ve výši 100 milionů dolarů. A rostl dál.

Sophia se ze svého malého pokoje přestěhovala do obrovské kanceláře a velkých skladů, najala si tým lidí, v roce 2008 si vytvořila vlastní webovou stránku Nasty Gal, což jí umožnilo pokračovat v růstu. Z eBay dle svých slov odešla dobrovolně kvůli tehdejším pravidlům obchodování, byla např. obviněna z uměle navyšujících nabídek, což popřela.

Nahoru a zase dolů

Založila vlastní firmu, navrhla vlastní kolekce, otevřela několik kamenných obchodů. Byla zvolena časopisem Forbes za jednu z nejbohatších žen světa. O její příběh se začala zajímat vydavatelství i poskytovatel online filmů a seriálů Netflix.

Svoji funkci ale postupem času přestala zvládat, přicházely stížnosti od zaměstnanců, Sophii se ve vedoucí pozici nedařilo. Vzápětí byla obviněna designérkami, že jim krade nápady. Tím začal zájem fanynek o Nasty Gal opadat a postupně přecházely jinam. V roce 2015 odstoupila z funkce generální ředitelky společnosti a o rok a půl později společnost vyhlásila bankrot. V únoru 2017 Nasty Gal odkoupila jiná skupina.

 „V období šesti měsíců jsem byla na titulní stránce časopisu Forbes, můj manžel mne opustil a moje společnost vyhlásila bankrot – velice veřejně, bylo to neuvěřitelné období.“

A zpátky nahoru?

V roce 2017 Amoruso založila společnost, která vytváří redakční obsah, videa a podcasty zaměřené na ženské publikum. Stejně tak pořádá víkendové akce pro začínající podnikatelky. Cílem této společnosti je povzbuzovat mladé ženy, mileniálky, k růstu v osobním i profesním životě, motivovat je.

„Lidé vám povědí, co chtějí – musíte prostě začít poslouchat a vybudovat něco, co budou milovat.“

Posledním projektem, který vzešel ze Sophiiny hlavy, je online kariérová platforma, doposud nejvíce ambiciózní projekt, který vznikl loni v létě. Dovoluje každému uživateli založit si pracovní profil, natolik personalizovaný, jak jen uzná za vhodné. Sophia toto místo popisuje jako to, kde může každá žena ukázat nejen to, co dělá, ale i to, jaká doopravdy je. Třešničkou na dortu je konverzační vlákno, díky kterému dochází k propojení jednotlivých uživatelek, doptávání se, dávání rad a vzájemná podpora.

Foto: hypebae.com

Přidat na Seznam.cz
SOPHIA AMORUSO FASHION GIRLBOSS MÓDA NÁVRHÁŘI ZE SPOLEČNOSTI

Související články

10 nejhezčích outfitů Melanie Trump

Každý mocný muž má za sebou ještě mocnější ženu. Nevíme, zda tato slova klasika platí i v případě prezidentského páru USA, jedno je ale jasné! První dáma Spojených států amerických má jako bývalá modelka a návrhářka styl. Pojďte se s námi podívat na 10 nejlepších outfitů Melanie Trump.

Celý článek

Butik české návrhářky Tatiany Kovaříkové v novém kabátě

Proměna butiku české návrhářky Tatiany Kovaříkové kombinuje důraz na propojení barev, materiálů i potřeb žen.

Celý článek

Kožené rukavice nebo kápě aneb největší podzimní trendy z přehlídkových mol

Je sice teprve jaro, ale návrháři před nedávnem představili své kolekce na podzim a zimu 2020/2021. Je tedy načase zrekapitulovat si, jaké módní trendy designéři nastolili. 

Celý článek

Módní inspirace: Denimová sukně v hlavní roli

Možná vás překvapí na kolik způsobů lze denimovou sukni nosit. Hodí se na formální denní schůzky, jako super street stylový kousek, ale také poslouží jako čistá elegance.

Celý článek

Jak se obléknout na video meeting

I když je situace u nás i ve světě velmi vážná, jsou chvíle, kdy musíme pracovat na plné obrátky, a dnes rozhodně více než kdy dříve pomocí videohovorů. Víte, jak se na takový online meeting obléknout? My jsme se zeptali osobní stylistky Alžběty Mátyásové.

Celý článek

Češi nevěří, že cesta ke zdravému tělu může být vydlážděná i bílou moukou a cukry, říká výživová poradkyně

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s výživovou poradkyní a influencerkou Hedvikou Hejdukovou. Jak zachovat zdravé tělo i mysl v době karantény? Jde vůbec jíst zdravě, rychle a levně zároveň? A co Češi dělají ve výživě špatně? Prozradíme v článku.

Celý článek

Celebrity bojují proti koronaviru Covid-19 v karanténě i charitou

Koronavirus Covid-19 si nevybírá. Vir napadl i bezpočet slavných celebrit, a tak i oni vytáhly do boje s virem, který v dnešní době sužuje celý svět. Některé pořádají charitativní sbírky a dávají své peníze charitě. Někteří vyzývají své fanoušky, aby zůstali v bezpečí.

Celý článek

Udržitelná móda: značky o kterých musíte vědět

Šatník bez viny díky zdánlivě malým detailům, které jsou ovšem velkými kroky pro svět. Udržitelnost již není pro spoustu značek cizím slovem. Vybrali jsme jich několik, pro které je toto téma zásadní. 

Celý článek