dnes je 22.07.2019 a svátek má Magdaléna

Trumpův protekcionismus zdražuje život americkým ženám

Přidat na Seznam.cz
Tarifní cla, které letos uvalila administrativa prezidenta USA Donalda Trumpa na Čínu, se pomalu začínají obracet proti těm, kterým měla pomoci. Zatím nejvíce zasáhly peněženky amerických žen. Proč? To se dozvíte v našem článku.

Make US Fashion Great Again!

Tohle snad nikdo nečekal! Během prezidentské kampaně Donalda Trumpa všichni podporovali heslo "Make America Great Again!". Málokdo si to ale představoval takto. Trumpova protekcionistická opatření, kterými chtěla jeho administrativa chránit americký obchod před převálcování mezinárodním obchodem s giganty, jako je například Čína, paradoxně sahají do peněženek americkým daňovým poplatníkům a ztěžují život nejedné americké firmě. Spojené státy uvalily v několika vlnách na čínské firmy cla. Zboží dovážené z Číny se tak zdražilo. Američané doufali, že cla poskytnou domácím firmám konkurenční výhodu - budou vyrábět levněji a poptávka po drahých čínských výrobcích klesne. Chyba lávky! Na clech tratí především američtí občané, ba dokonce především ženy.

Tweet prezidenta USA Donalda Trumpa z minulého léta: "Cla jsou nejlepší! Buď bude země, která neférově obchoduje se Spojenými státy, vyjednávat o férových podmínkách nebo na ni budou uvalena cla. Tak je to jednoduché - a všichni o tom mluví! Pamatujte, to my jsme to "prasátko", které obírají o peníze. Všechno bude skvělé! /dle sloganu Make America Great Again, pozn.red./"

Protekcionistická politika graduje

Američanům totiž zdražují především módu - oblečení, bot i módních doplňků. A není se čemu divit, 3 ze 4 bot zakoupené v USA jsou dovezené z Číny, u oblečení se jedná 2 z pěti. Podle analýzy Obchodní komory Spojených států amerických (USTR) cla ovlivnila především cenu dámských triček, košil a džín. Společnost Macy's prodávající oblečení v USA sepsala prohlášení, ve kterém zveřejnila, že ze 63 % je společnost přímo závislá na čínských dodavatelských, kterým se však již nevyplatí do USA vůbec dovážet své zboží. Administrativa Donalda Trumpa plánuje však cla na některé komodity ještě rozšířit, a to i nad 25 %. Toto clo by podle odborníků mohlo čínský import zdražit o neuvěřitelných 300 miliard dolarů.

"Důrazně nesouhlasíme s prezidentovým prohlášením, že bude dál penalizovat americké rodiny a zavádět další bariéry ekonomickému růstu navyšováním cel na import z Číny. Jak již bylo řečeno, tarifní cla znamenají pouze další daňová zatížení Američanů. Tyto daně totiž nezaplatí zahraniční země, ale díky zvyšování cen to budou muset zaplatit američtí konzumenti, " řekl pro online magazín Footwear News výkonný ředitel Asociace obuvníků ve Spojených státech amerických Rick Helfenbein.

Kromě obuvi ovlivňují cla i oděvní značky. Například značky jako Victoria's Secret, Tiffany & Co., Abercrombie & Fitch, Guess, Ralph Lauren, Gap či Tapestry, vlastněná návrhářkou Kate Spade, zaznamenaly až 5 % propad hodnoty značky na Wall Street. Značka Victoria's Secret patří pod holding L Brands. Top management této společnosti již od dubna významně investuje do kampaní na asijských trzích. V Číně jako takové je 53 obchodů Victoria's Secret Stores a Victoria's Secret Beauty. Vedení společnosti plánovalo tento počet rozšířit o 15 nových prodejen, jelikož si dobře uvědomuje, že Čína je pro ni významná jako odběratel i jako dodavatel. Teď však investoři dávají ruce pryč, bojí se, že je v této politické situaci jakákoli investice do expanze značky do Asie riziková. Další zasaženou společností je i v Česku velmi známá značka Guess. Za poslední půlrok založila značka v Asii 32 nových obchodů a odbyt na asijském trhu se tak zvýšil o 26 %. Obrat se díky tomuto kroku zvýšil o téměř 400 milionů dolarů. Tyto ambice však politika USA zpomaluje. Podobně je na tom i značka Ralph Lauren, Gap či Tiffany & Co. Cla mají dlouhodobý vliv a pokud budou trvat stále, ba se dokonce prohlubovat, čekají tyto společnosti velké finanční problémy. USA totiž plně demonstruje na módním průmyslu všechny nevýhody zavedení cla ve velkých ekonomikách, o kterých se učí studenti již v prvních ročnících na ekonomických oborech.

Markets Insider, Politico USA, Footwear News, Twitter

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI POLITIKA DONALD TRUMP VICTORIA'S SECRET GUESS BOTY A OBUV

Související články

Seriál Gossip girl (Super drbna) se vrací zpět!

Pro všechny milovnice módních seriálů, a především pro sledovatelky Super drbny, Gossip girl hlásí comeback! XOXO

Celý článek

Polský časopis Fashion Magazine připravil stylový přírodní editorial

Modelka Karina Kurzacz zahalená do klasických krajkových šatů se staženými vlasy působí, jako by vypadla z retro filmu. A přesto vás tento editorial zaujme.

Celý článek

Elsa Hosk vytvořila ve spolupráci s J. Brand udržitelnou capsule kolekci

Švédská modelka a Victoria's Secret andílek Elsa Hosk se spojila se značkou J. Brands a společně vytvořili denimovou kolekci s použitím udržitelných zdrojů. A určitě vás nadchne tak, jako nás.

Celý článek

Kolik vydělávají členky známého klanu Kardashian-Jenner?

Není žádným tajemstvím, že si rodina Kardashian - Jenner vydělává veliké sumy peněz. Kromě účinkování v reality show Keeping Up With The Kardashians má každý i svůj vlastní byznys. Jaké částky vydělávají členky tohoto klanu? 

Celý článek

Herečka Margot Robbie vyměnila na filmové focení Chanel za amerického návrháře

Margot Robie je od května ambasadorkou značky Chanel. Na focení svého nového filmu si sjednala amerického návrháře. Focení však bylo přerušeno díky jiné hollywoodské hvězdě - Bradu Pittovi.

Celý článek

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek