dnes je 05.12.2020 a svátek má Jitka

Většina lidí v České republice zná pojem „slow fashion“ a zajímá se o udržitelnost módy

Přidat na Seznam.cz
Výsledky, které vychází z dlouhodobého průzkumu Fashion (Re)search ukazují, že česká populace užívající internet napříč věkem vnímá důležitost původu oblečení i jeho dopad na naši planetu.

Největší český vyhledávač módy GLAMI.cz uspořádal dlouhodobý průzkum, aby zjistil, jak vnímáme pojmy, jako jsou „slow fashion“, „ekologie“ a „udržitelnost“. Výsledky jsou více než kladné. Co se skrývá pod pojmem „slow fashion“ ví 60 % dotázaných a zároveň je pro ně důležitá ekologičnost materiálů. Celkově 76 % českých uživatelů internetu je ochotno si připlatit za udržitelný produkt, a to už je pořádné číslo!

Z výzkumu také vyplývá, že více než 80 % Čechů si je vědomo toho, že oblečení vyrobené v České republice má lepší vlastnosti, než to, které je přivezené z Číny a dalších asijských zemí. O dalších deset procent více lidí se zajímá o problematiku módního průmyslu, jako takového.

Největším bonusem je zjištění, že lidé nakupující oblečení z druhé ruky nebo alespoň zvažující nadčasovost módních kousků, přibývají. Zároveň více sledujeme, kde byl produkt vyroben a jaký cíl má značka, která ho má na svědomí. Na druhou stranu ale spoustu lidí doposud neví, kde hledat lokální českou módu, proto glami.cz spustilo na svých stránkách speciální sekci „Český design“ a „Udržitelné značky“, aby podpořili nejenom lokální značky, ale také zájem zákazníků posunout se o krůček k lepším zítřkům.

fashion-research.com

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNÉ ZDROJE UDRŽITELNOST SLOW FASHION SECOND HAND PŮVOD OBLEČENÍ GLAMI.CZ

Související články

ROZHOVOR o nové kolekci Conscious Exclusive, která přináší do módy nové udržitelné materiály

Zimní kolekce značky H&M přináší více než jen další krok k udržitelné módě. Férové platové podmínky, zodpovědnost v rámci recyklace materiálů i pánská část kolekce jsou tím, na co jsme se v upřímném rozhovoru se Slávkou Barnovou Head of PR H&M ČR zeptali.

Celý článek

ZIMNÍ KOLEKCE H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE - EXKLUZIVNÍ MÓDA Z ODPADU

Zimní kolekce H&M Conscious Exclusive je doslova o vytvoření pokladu z odpadu. Každý kousek je vyroben z materiálu získaného z odpadu, a to udržitelným způsobem. Tato kolekce umožňuje ocenit potenciál odpadu a inspirovat se kreativitou, která vychází z nutnosti opětovného použití věcí.

Celý článek

Markéta Folberová: Mým cílem bylo vytvořit kabelku, kterou budu sama ráda nosit každý den

Z malé myšlenky vznikla značka, která s úspěchem dobývá český módní trh. FOLBEUR kabelky jsou kvalitní, krásné a praktické. A přesto, že začátky nebyly snadné, ušla jejich autorka Markéta Folberová již velký kus cesty. S obdivem smekáme a přinášíme rozhovor nejenom o tom, jak vznikla první "FOLBEURKA".

Celý článek

V šatníku budoucí viceprezidentky Spojených států Kamaly Harrisové

V USA je již dávno dobojováno. Prezidentské volby mají svého vítěze a tento výsledek podle expertů nic již nezmění. Americká média vyhlásila vítězem prezidentských voleb Joa Bidena, viceprezidentkou pak byla zvolena Kamala Harrisová. Seznamte se s námi s šatníkem první ženy viceprezidentky Spojených států amerických.

Celý článek

Nejžhavější knižní novinky

K podzimním a zimním dlouhým večerům patří kromě svařáku a krbu hlavně knihy. V naší redakci jsme daly hlavy dohromady a vybraly jsme pro vás to nejlepší, co bylo během letošního podzimu vydáno. Pojďte se s námi nechat inspirovat buď tipem na vánoční dárek nebo udělejte radost sobě a obstarejte si zábavu na klidné a pohodové večery.

Celý článek

Historie časopisu Elle

Jeden z nejoblíbenějších módních magazínů, jehož původ začínal ve Francii. Název Elle znamená z francouzštiny „ona“. Dnes už časopis vychází v několik jazycích a je známý po celém světě.

Celý článek

Každý během života mění své názory, ale i módní trendy, proč tomu tak je?

Móda i názory se během života mění. Člověk se vyvíjí, a tak i jeho vkus a priority s ním. Móda se střídá v našem životě možná více než si uvědomujeme. Začíná to v dětství a končí stářím.

Celý článek

Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění

Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?

Celý článek