dnes je 17.02.2019 a svátek má Miloslava

Změnit životní styl není těžké, stačí tři zásady

Představte si, že ta změna životního stylu, kterou jste chtěla na jaře uskutečnit, je tady. Víte, že rozbourat svoje stereotypy nebude nejjednodušší. 

Odborník umí povzbuzovat a motivovat. Vy musíte jen vytrvat a nepodléhat různým pokušením a budovat si nové návyky.

  1. Výživa

To, jak jíme a v jaké jsme psychické kondici, se odráží také na naší imunitě a celkovém zdravotním stavu. Pokud jsme ve stresu, myslíme si, že nemáme čas na pohybovou aktivitu, cítíme se vyčerpaně nebo se věnujeme rodině. Stres střídá únava – přejídáme se a sníme vše, co nám přijde pod ruku, nebo přestaneme jíst úplně. A pokud jsme unaveni a hladoví, přestáváme se hýbat. „Zájemci o zdravý životní styl by se měli naučit myslet pozitivně, nehladovět, jíst kvalitní potraviny a hýbat se,“ prozrazuje cíl při změně životního stylu odbornice na výživu Romana Kotěrová a dodává: „Pokud máte dobrý stravovací režim, cítíte dostatek energie. Tím dosáhnete toho, že zvládáte věci, začne se obnovovat přirozená hmotnost, dobrá nálada i vnitřní spokojenost.“

  1. Psychika

„Vše je v hlavě a celkový fyzický stav je odrazem právě naší psychické harmonie,“ říká Romana Kotěrová. Pokud je v pořádku náš psychický stav, jsme schopni si určit priority a hýbat se. „Pomocí Bachových esencí vám můžeme pomoci věřit sama v sebe a nevzdávat se. Pro pomoc chodí i ti, kteří si neustále stěžují, ale nikdy nezačnou. Pro ty jsme schopni sestavit esenci na míru, po které přestanou mluvit o problému a začnou něco dělat.“

  1. Pohyb

Pokud člověk není zvyklý se hýbat, je potřeba dotyčného naučit přirozený pohyb – nejlépe chůzi na vzduchu. Zaparkujte opodál, vystupte o dvě zastávky blíž, dojděte sousedovi pro nákup nebo prostě najděte parťáky na pravidelné procházky. Nebo si najděte cvičení, které vás bude bavit. Ale hýbejte se!

Tip!

Kniha Žijte jógu je propojená s YouTube kanálem Václava Krejčíka, kde jsou základní sestavy a techniky natočené autorem. Kniha předkládá nepřeberné množství technik a metod, doporučení, pozic a jejich variant pro všechny, kteří mají jógu rádi nebo pro ty, kteří se s jógou touží seznámit.

  1. Relaxujte

„Pro budování vhodných životních návyků a rituálů je vhodné cvičení a praxe powerjógy,“ prozrazuje lektor Václav Krejčík z Energy Studia a pokračuje: „Stačí se pravidelně, každé ráno na 20 minut postavit na svou podložku a začít. Buď se rozhýbat a dobít energii pozdravem slunci nebo se aktivovat krátkými sestavami ásan, které pomohou rozproudit vnitřní oheň ágni a také uvolní a zklidní nervovou soustavu. Stačí tak málo... jen chtít a dělat to pravidelně. Závěrečnou meditací vyladíte mysl na celý den nebo ji očistíte ve chvílích, kdy je zaplněna informacemi, emocemi a hlava se zmítá v mnohosti. Ve společnosti dechu se tělo, mysl i duše spojí a vytvoří tak harmonizující vibrující celek a dobrou náladu.

Tip!

DVD Powerjóga Flow & Restore reflektuje jednotu jako aktivní přístup k pozicím kombinovaným nenáročnými vinyasovými sestavami zaměřenými na záklony, ke kterým se v části uvolnění a relaxace přidávají restorativní pozice. Vzájemné propojení obou principů dává jógové praxi sílu a hluboký rozměr uvolnění. DVD je doplněné meditacemi a tipy na provádění často vyskytujících se pozic v jógových lekcích.

  1. Zacvičte se stresem

Řadu relaxačních technik a jiných technik přináší také Hormonální jógová terapie (HJT). Díky nim dochází k uvolnění svalů, ke zklidnění dechu, normalizaci srdečního rytmu a krevního oběhu, a v neposlední řadě také ke zklidnění mysli. Vzniká tak prostor pro obnovení a udržení ztracené energie a k tělesné i duševní regeneraci. „Za pouhý víkend jste schopni naučit se antistresovou sestavu, která vám pomůže se stresem bojovat. Jednoduše ji pak můžete praktikovat kdekoliv a kdykoliv. Terapeutické účinky jsou opravdu velmi silné, proto si vybírejte pouze lektorku certifikovanou Dinah Rodriguez,“ radí s výběrem terapeuta Jana Černotová.

Tip!

Ajurvédské kafe Ashwagandha – Bezlepková instantní čekanková kávovina obohacená o bylinu Ashwagandha je excelentní náhražkou kávy a nápoj pro každého. Díky bylině Ashwagandha navíc působí proti stresu.

ZDRAVÍ A KRÁSA ZDRAVÍ ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL JÓGA TIPY JARO 2018

Související články

Sedmero čajů nejen pro krásnou pleť

Chcete, aby vaše pokožka a tělo byly v dobré kondici? Dopřejte si víc než jeden šálek čaje z přírodních léčiv a brzy uvidíte pozitivní změny.

Celý článek

Syndrom histaminové intolerance? Možná jím trpíte i vy

Zažívací problémy, kožní vyrážky, bolesti hlavy, nevolnost, únava, návaly horka nebo problémy s dýcháním. Pokud trpíte těmito symptomy, zřejmě to má na svědomí histaminová intolerance.

Celý článek

Řekněte STOP nevzhledným pupínkům

Nevzhledné pupínky umí zamávat s psychikou v každém věku. Máme pro vás tip, jak tyto teroristy odstranit.

Celý článek

Polévky pro uzdravení vašeho těla

Dochází vám inspirace, co dobrého si uvařit k jídlu? Chcete, aby bylo jídlo zdravé, dietní a zároveň, aby vás zasytilo a zahřálo v tomto mrazivém počasí? Máme pro vás odpověď: Krémová polévka! 

Celý článek

6 revolučních novinek v péči o pleť z loňského roku

Věda a technologie představily nové informace v péči o pleť. Jaké vzrušující objevy se z minulého roku promítnou do praxe roku 2019? 

Celý článek

Naučte se zdravě snídat!

Jste během rána zpomalení, nepříjemní a bez energie? Že jste nesnídali, protože jste nestíhali? Výmluvu nestíhání nebereme, rozhodně vaše tělo ne. Začněte pravidelně snídat a vaše tělo vám poděkuje.

Celý článek

Zima a chlad je tu. Jak na popraskané rty?

Na seznamu věcí, které zas až tak nemáme rádi na zimě, jsou jedním z hlavních bodů suché a popraskané rty. Mráz jim dává v tomto ročním období celkem zabrat, proto je potřeba své rty podpořit a pořídit si k tomu ty správné posily. Jaké to jsou?

Celý článek

4 netradiční typy cvičení, které vás budou opravdu bavit

Když se chcete cítit dobře a dlouhodobě si udržet hezkou a zdravě vypadající postavu, bez cvičení to nepůjde. Všichni ale víme, jak moc je těžké donutit se začít. 

Celý článek