
Hana Janata září ve světové kampani Valentino. V 67 letech boří mýty o modelingové kráse a pózuje vedle světových hvězd
Ve světě, kde se krása dlouho měřila věkem, přichází okamžik, který bourá stereotypy. Česká modelka Hana Janata se ve svých 67 letech stala tváří kampaně Valentino AW25 a vedle hvězd, jako jsou Clairo či Kembra Pfahler, ukazuje, že móda má dnes jedinou podmínku, a to odvahu být sám sebou.
Česká modelka Hana Janata se objevila v nové kampani Valentino AW25 s názvem Le Méta-Théâtre Des Intimités. Vedle zpěvačky Clairo a performerky Kembry Pfahler se stává tváří jedné z nejdiskutovanějších módních kolekcí této sezóny, a to v krásném věku 67 let.
Kampaň jako manifest
Pod vedením Alessandra Micheleho, kreativního ředitele značky, se nová kolekce odehrává v nečekaném prostoru na veřejných toaletách. Nikoli jako šok, ale jako výpověď, že právě zde, v anonymní a přitom intimní scéně, mizí hranice mezi identitou a rolí, mezi soukromím a obrazem.
V této surreální realitě dostala Hana jednu z klíčových rolí. Její přítomnost působí přirozeně, klidně, silně – bez nutnosti cokoliv dokazovat. Nestojí v opozici k mladším kolegyním. Nestojí vedle nich. Stojí s nimi.
„Nebudu popírat, že to bylo velmi náročné, ale zároveň zážitek, na který se nezapomíná,“ popisuje svoji zkušenost Hana Janata.

Od přehlídky k hlavní roli
Hana se letos v březnu objevila na přehlídce Valentina během Paris Fashion Weeku. Její účast byla potvrzena doslova na poslední chvíli – a právě tam si jí Michele poprvé všiml. Později ji osobně přizval k newyorské kampani, která se točila v dubnu.
Její cesta však nebyla bez překážek. Kvůli dřívější návštěvě Íránu došlo k zamítnutí ESTA víz, i když na to Hana předem upozornila – společně s týmem Pure tak měli jen pár dní na to, aby vše zvrátili. Nakonec se to podařilo a Hana stanula před objektivem jednoho z nejvýraznějších módních vizionářů současnosti.
„Hana je výjimečná už i tím, že nic nehraje. Nemusí. Její přirozenost a autenticita je něco, co dnešní svět módy chce a hledá. Pro svět módy je obrovskou inspirací a myslím, že i spoustě lidem v naší republice ukázala, že je dobré nevzdávat se svých snů v jakémkoliv věku,“ říká Roman Holárek, zakladatel agentury Pure Model Management, která Hanu objevila a zastupuje.
Móda bez věkových limitů
Účast v kampani Valentina není jen osobním úspěchem, ale i důkazem, že móda dnes nehledá věk, ale osobnost. Hana se stává symbolem nové vlny, stejně jako soutěž #PUREMODEL2025, kterou agentura Pure Model Management aktuálně pořádá a jejíž finále se uskuteční již 21. 10. 2025 za účasti nejvlivnějších světových agentů. Jejím cílem je právě hledání různorodých osobností pro světový modeling, které přinášejí vlastní příběh, a to zcela bez limitů.