Když New York vítá francouzský luxus. Velkolepá přehlídka CHANEL Métiers d’Art 2026
Více než módní show, tohle bylo divadlo. Velkolepá přehlídka pod vedením nového kreativního ředitele Matthieu Blazy a stylový návrat módního domu CHANEL do New Yorku. Pro svou kolekci Métiers d’Art 2026 proměnil opuštěnou stanici metra 168 Bowery station ve scénu svého nejnovějšího představení.
Nově jmenovaný umělecký ředitel vzal módní svět přímo do srdce New Yorku. Na opuštěné stanici metra, tak představil svou první kolekci Métiers d’Art. Na dřevěných lavicích seděly těsně vedle sebe hvězdy jako je Teyana Taylor, Jessie Buckley, A$AP Rocky s manželkou Margaret Qualley, Tilda Swinton a mnoho dalších.
Přestože New York není domovem Chanelu ani klasickým evropským útočištěm, značka je s tímto místem spjata, a to od první návštěvy Gabrielle Chanel v roce 1931 cestou do Hollywoodu až po poslední Lagerfeldovu kolekci Métiers d’Art, uvedenou v Metropolitním muzeu umění v roce 2018.
Koneckonců právě houževnatost a také dobrý obchodní instinkt posunuly zakladatelku módního domu z role obyčejné venkovské dívky na pozici respektované návrhářky. A věrná duchu lokality u Canal Street, kde se přehlídka odehrávala, Gabrielle Chanel kdysi sama přijala realitu tvrdé práce i všudypřítomných amerických napodobenin svých modelů. Brala je jako bezplatnou reklamu. Tím se stavěla proti tehdy převládající představě o nedotknutelné francouzské eleganci.
Právě tahle lehkost a ironie se objevila i na letošní přehlídce: na mole zazářilo flitrované tričko s nápisem "I <3 New York“, pocta nejen městu samotnému, ale i Lagerfeldovu ikonickému graffiti z kolekce jaro/léto 2014.
Blazy v tomto odkazu dále pokračuje. Jeho jemnost a nenápadná elegance se paradoxně staly jeho poznávacím znamením, které se promítá do každé kolekce, ať už působí kdekoliv. Newyorskou energii v sobě bezpochyby nese z období, kdy ve městě strávil tři roky po boku Rafa Simonse v Calvin Klein.
Métiers d’Art znamená ruční práci, detaily a skryté symboly. Blazy to vzal vážně. Kolekce reflektuje práci ateliérů jako Lesage nebo Maison Michel, které dodávají kabátům, šatům i doplňkům neobyčejnou úroveň detailu, jako jsou ručně tkané tweedy, vyšívané látky, peří, exkluzivní materiály, struktury, luxusní hedvábné podšívky s ruční malbou newyorských motivů.
Blazy sází na eleganci ověřenou časem, ale nechává ji žít v novém kontextu - městském, surovém, živém.
Show nebyla tradiční přehlídkou, ale vizuálním zážitkem. Modelky vystoupily z opravdového vlaku, vyšly na perón, procházely se mezi lavičkami a imitovanými novinovými stánky, zatímco hosté seděli jako cestující v New Yorku, a pak se před nimi rozbalil svět módy Chanel.