Z původního strojaře se díky nápadu a poptávce na trhu stal podnikatelem v módním průmyslu, který obléká Vojtu Dyka i Romana Zacha

Z původního strojaře se díky nápadu a poptávce na trhu stal podnikatelem v módním průmyslu, který obléká Vojtu Dyka i Romana Zacha

Radek Pilař stojí za značkou TallGuys, která působí na českém trhu od roku 2021. Od té doby ušel kus cesty a nyní obléká přes deset tisíc dlouhánů. Jak objevil mezeru na českém trhu s detailně propracovanou módou zaměřenou na vysokou klientelu? A co připravuje pro nadcházející sezónu?

 

Jak vznikl nápad podnikat s prodlouženým oblečením?

Jsem vysokého vzrůstu a měl jsem potíže se sháněním dobře padnoucího oblečení. Před čtyřmi lety se zrodil nápad začít vyrábět oblečení pro dlouhány a vyřešit tak nejen můj problém. Původní myšlenkou bylo vytvořit pouze “obyčejné” tričko z kvalitního, příjemného materiálu, které bude delší než běžná konfekce a po pár nošení a praní ho nebudete muset vyhodit. Oblečení je čisté, minimalistické bez výrazných log a potisků. 

Vybavíte si prvního zákazníka?

Ano, a velmi dobře. Byl to můj zubař, ze kterého se stal jeden z mých nejlepších kamarádů, dělal nám dokonce i modela a nyní když k nám přijedou na návštěvu, tak jde i nakupovat.

Jaká je filozofie značky TallGuys?

Miřte vysoko, a to doslova. Rád bych lidi inspiroval svým příběhem, aby se odvážili plnit si i svoje sny. Já si díky takové maličkosti, jakou byla má potřeba kvalitního a udržitelného oblečení jeden takový podnikatelský splnil. Myšlenka za tím vším je taková, že se nemusíte zdržovat přemýšlením nad tím, co si oblečete, soustředíte se na to, co je skutečně v životě důležité. Naše oblečení není pro ty, kteří se rádi předvádějí a nosí loga značek. Chceme tvořit takové oblečení, ve kterém se zákazníci dobře cítí a navíc i skvěle vypadají, což jim pomůže v dosažení jejich cílů, ať už jsou jakékoliv. Sáhnout po kvalitním oblečení, na které se mohou vždy spolehnout. Našim cílem je, abychom nabídku postupně rozlišovat tak, aby se u nás oblékl od hlavy až k patě. Tzn. mít stálou nabídku, takže klient bude vědět, kam pro svoje oblíbené tričko i za 3 roky. 

Po čem je největší poptávka?

Mezi oblíbené produkty patří právě zmiňovaná trička s prodlouženým střihem, tepláky a velký úspěch má lněná kolekce. Od podzimu 2025 přidáváme i naše dlouho očekávané produkty - kalhoty a košile ve stylu smart casual. 

Přizpůsobujete produkty na jednotlivce?

Prvotním cílem bylo se zaměřit na vysoké muže, ale jak jsme dostávali zpětnou vazbu od zákazníků, že by oblečení chtěli nosit i nejenom čahouni, tak jsme zavedli také klasickou délku trička. My jsme dlouho hledali, kdo nám pomůže s výrobou a bude schopen splnit naše střihové představy a požadavky. Nakonec se nám to vše nad očekávání povedlo a trička se vyrábí na Moravě. Od prvního střihnutí do látky, přes vtisk záhlavku, po vyšití loga, probíhá u nás a jsme na to velmi pyšní. Používáme kvalitní přírodní certifikované materiály, šijeme v Česku a každý typ produktu před uvedením testujeme sami na sobě – navrženo vysokými, pro vysoké. Chceme, aby oblečení vydrželo víc než jednu sezónu, nesráželo se a nerozpadalo. Všechny materiály mají certifikace OEKO-TEX. Některé dokonce i GOTS.

majitel značky Radek PIlař / foto: se svolením značky TallGuys

Jak vznikají nové kolekce. Z čeho vycházíte? Ze svých potřeb nebo z poptávky klientů?

Dalo by se říci, že je to kombinace obojího. Nyní to budou chino kalhoty, jejichž střih ladím dva roky a vzorky osobně zkouším, než je vypustím do světa. A také na podzim přibudou v nabídce pyžama nebo svetry. Kolekce rozšiřujeme a doplňujeme i na základě našeho uvážení, ale také poptávky klientely.

Kdo je vlastně klientela TallGuys?

Jsou to paradoxně ženy, které nakupují pro své partnery a potom muži, kteří se k nám vrací a přesně vědí, co chtějí. Naše oblečení je určeno pro muže vysoké přibližně 180–215 cm a ženy 170–190 cm. Naši nejvyšší zákazníci muži měří kolem 213 cm. 

Proč módní průmysl? Měl jste k módě blízko?

Vůbec ne, jsem strojař. Studoval jsem v Brně a odsud jezdil sbírat zkušenosti do USA, kde jsem přičichl k natáčení videí. Při práci v restauracích na Long Islandu a cestování po celých státech jsem si oblíbil spousty módních značek, které mi konečně vyhovovaly délkou i kvalitou. Když jsem se vrátil do ČR, zjistil jsem, že tady nic takového nekoupím a zásoby mi začaly docházet. Tak jsem to musel vzít do vlastních rukou. A proč móda? Moje prababička byla špičková dámská krejčová a vždycky říkala, že co ušila, by se jí do domu nevešlo. Pokračuje v tom moje maminka, která založila dnes již známou značku KA&BO česká móda a má i kamenný obchod v centru Brna. Právě ona mě také inspirovala k založení české značky a výroby. Asi geny přeskočily i na mě. Přece jen, kdo mě zná, tak ví, že už od mala si neobleču jen tak něco (smích). Také manželka pracuje v oblasti módy a má na starosti v TallGuys dámskou kolekci, kterou přizpůsobuje své výšce. Patří k těm vyšším ženám.

Co sluší vysokým lidem?

Nějaké triky existují – vrstvení, rozdělení postavy páskem nebo kombinace barev. Ale upřímně, proč výšku maskovat? Naší filozofií je právě být vidět a cítit se skvěle. Vysoká postava může působit sebevědomě a elegantně. Proto máme i motta jako „Miř vysoko“ nebo „Dosáhni vysoko“. Chceme, aby vysocí lidé neměli komplexy, mluvím z vlastní zkušenosti z dospívání. Kvalitní, dobře padnoucí oblečení dělá velký rozdíl.

Čeho by se vysocí lidé měli obecně vyvarovat?

Nakupování pouze podle velikostí XXL, jelikož ne vždy musí sedět šířka nebo délka. Pořizovat si velké oblečení není řešením. My se zaměřujeme na materiály a střihy, které sedí. Jsme první e-shop v ČR, kde si oblečení vyberete podle výšky.

Co považujete za největší úspěch?

Zpětnou vazbu zákazníků, zejména mužů. Obecně muži méně sdělují své pocity a dojmy a když s nimi mluvím, nebo čtu recenze, jejich spokojenost, jak objevili něco nového, co hledali a nic jiného již nenosí. Tak mě to vnitřně nesmírně velmi naplňuje. 

Kdo všechno obléká TallGuys?

V posledním roce se značka dostala k hudebníkům Vojtěchovi Dykovi, Jindrovi Polákovi z kapely Jelen, svršky si oblíbil i herec Roman Zach, moderátor Jan Čenský nebo účastník reality show Survivor Matúš Pavlovič. To jsou osobnosti, které znáte z médií. Každopádně mezi naše zákazníky patří již přes deset tisíc čahounů a TallGirls. Těší mě, že jim styl sedí, doporučují nás a vrací se k nám pro další kousky. 

Jaké jsou vyhlídky do budoucna? Chtěl byste značku někam posunout?

Možná kamenný obchod. Kde a kdy je otazník. Každopádně v ČR nezůstaneme a jak vybízí naše motto, směřujeme vysoko až za hranice. 

Mohlo by vás zajímat