Základem je dobrý marketing, jsou přesvědčeni sourozenci Ponerovi

Základem je dobrý marketing, jsou přesvědčeni sourozenci Ponerovi

Móda.cz vyrazila za Nikol a Jakubem tvořícími pod značkou Poner. Čemu vděčí za svůj úspěch, proč už neoblékají všechny celebrity a co plánují do budoucna?

Když jsme se naposledy setkali, psal se rok 2015 a vy jste měli za sebou úspěšnou přehlídku spodního prádla. Co se od té doby změnilo?

JP: Změnilo se toho strašně moc. Tenkrát jsme byli na úplném začátku.

NP: A hlavně, dělali jsme prádlo. To dnes už děláme úplně minimálně. 

JP: Pravda. Od té doby se to o tisíc procent převrátilo. Tenkrát jsme tvořili v mém starém bytě. 

NP: Neuměli jsme si ani spočítat své náklady a vlastní práci. V tomhle ateliéru jsme byli tři roky a teď hledáme nové prostory. Jelikož nebyl náš a majitel ho prodal, jsme nuceni se do konce března přestěhovat. Některé vyhlídnuté prostory nám nevyšly, tak zatím nevíme, kam půjdeme. Já chci do Karlína a už jsem tím nakazila i Kubu. A věřím, že se nám to splní. 

JP: Změnilo se opravdu úplně všechno. Když se člověk podívá zpět, prošli jsme vývojem ve všem - od vizitek, přes výběr materiálů až po zpracování. 

Bylo právě spodní prádlo to, s čím jste začínali?

NP: Ano. To prádlo bylo v tu chvíli tak jiné, že zaujalo. My jsme začínali s prádlem pro tanečnice a kvůli tomu jsme museli pracovat i v noci. Ale my měli sen pracovat s bohatými lidmi na jiné úrovni a ne v noci, takže jsme to pomalu začali překopávat. 

JP: Spodní prádlo jsme úplně nevyřadili. Děláme ho stále třeba pro naše stálé klienty nebo ke svatebním šatům. 

NP: Nebo si nás objednávají na módní přehlídky. Protože vyšívané spodní prádlo je samozřejmě velmi efektní. A teď po letech jsem zase otevřela šuplík s prádlem a znovu jsem si uvědomila, že pro speciální příležitosti je to prádlo naprosto skvělé. Proto bych se k tomu opět ráda vrátila, až bude čas. 

Čím si vysvětlujete to, že jste se dokázali tak rychle prosadit a dnes už máte na české módní scéně svou pevnou pozici?

JP: Jednak je to díky naší vytrvalosti. My opravdu pracovali od rána do večera. Ale základem je dobrý marketing. A je to také o štěstí, koho oslovíte. Marketing nám už od začátku dělá sestra.

NP: Na začátku jsme byli hodně agresivní na Facebooku a Instagramu, ale to se časem uklidnilo. Ale i teď když mě něco nadchne, tak to tam potřebuji dát a občas mi známí říkají, že nevidí v kanálu příspěvků nic jiného než Poner. (směje se) Jsem přesvědčená, že v tom je ten rozdíl od jiných návrhářů. Opravdu máme příspěvky několikrát za den, protože přidávat fotku jednou za týden, je málo.

Přesto se občas najdou lidé, kterým Váš úspěch nedá spát. Jste si vědomi něčeho, co by Vám reálně mohli vytýkat?

JP: Přej a bude ti přáno. Vždycky se najde někdo, kdo vám bude závidět. Myslím, že to je odraz toho, že jsme úspěšní. Nikdy na vás nebude samá chvála, i když by to bylo hezké.

NP: Nevím o tom, že bychom udělali něco špatně. Teď po Česko-slovenském plese nám třeba Františka Čížková označila šaty Nikol Švantnerové za laciné.

JP: Ale druhé šaty nám zase pochválila. Tady je to spíš o tom, koho redaktor má a nemá rád a kdo se s kým baví.

NP: Já se s tím občas peru, jestli na takové kritiky reagovat, nebo ne. Většinou se to v sobě snažím udusit.

Už jsme zmínili Česko-slovenský ples. Kdo všechno vyrazil ve Vašich šatech?

JP: Nikol Švantnerová, Natálka Kotková, Daniela Dejdarová, Celeste Buckingham a její sestra, přítelkyně Felixe Slováčka a potom spoustu klientek.

NP: Je důležité, pracovat na vztahy s veřejností a oblékat celebrity, ale už jich nemusí být tolik a je třeba se zaměřit na opravdové klienty, kteří nás živí.

Jak náročné je zvládnout plesovou sezónu, když máte tolik klientů?

NP: Pro nás je to pořád stejné, mně přijde, že máme plesovou sezónu pořád. 

Proč si myslíte, že tolik celebrit zavítá při výběru šatů právě k Vám ?

NP: S některými holkami už jsme se skamarádili. Ale přicházejí stále noví a noví klienti. Dostali jsme se do fáze, kdy si vybíráme, koho obléknout chceme, a koho ne. Ne úplně každá žena je typ, na kterou se hodí naše šaty. Ale ještě před rokem jsme oblékli každou ženu, která k nám přišla. Zpětně když se podívám na fotky, jak v šatech vypadala, nemyslím si, že každá celebrita té značce prospěje.

Jak složitý proces je ušít jedny šaty na míru?

NP: Je to různé. Záleží, jestli jde o jednoduchou nebo hodně zdobenou róbu. Šaty můžou být hotové do týdne a mohou trvat i tři měsíce. U svatebních šatů a společenské róby jsou to třeba tři až čtyři zkoušky. 

Co plánujete v následujících měsících?

NP: V říjnu to budou čtyři roky od prvního nápadu založit si značku a k té příležitosti plánujeme první autorskou přehlídku, která bude pohádkově krásná. Chceme tam spoustu efektů, třpytu a květin. Dáme si maximálně záležet, abychom ukázali, že Poner po čtyřech letech opravdu stojí za to. Plánujeme přehlídku na světové úrovni. Máme rezervovaný Žofín, ale uvažujeme ještě o jiném prostoru, tak uvidíme, jak to dopadne. Věřím, že ten život nás sám někam směřuje, a já ani nevím kam. 

Tak zatím Vás směřuje dobře, ne?

NP: (směje se) Zatím to jde. 

Foto: Archiv Poner

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram