dnes je 02.06.2020 a svátek má Jarmil

Cestování časem s kloboučkem od Diora

Přidat na Seznam.cz
Na podzimní módní scéně se znovuobjevil malý diorovský klobouček přezdívaný "bucket hat". Nestárnoucí doplněk, který si díky své roztomilosti získává oblibu napříč celým módním světem a věkovými generacemi.

Zpátky v minulém století

Klobouk tohoto typu, někdy také nazývaný "rybářský", se na módní scéně objevil na začátku 60. let minulého století. Historicky ovšem spadá až k roku 1900, jeho originální podoba byla nejčastěji vyráběna z vlny či tvídu. Klobouk byste v té době našli s největší pravděpodobností na hlavě irských farmářů a rybářů.

V té době zastával opravdu důležitou funkci - díky obsahu lanolínu (jež je obsažen v surové vlně) byl prakticky nepromokavý. Během meziválečného období se jeho obliba rozšířila do dalších evropských i mimoevropských zemí.

V 60. letech se tento typ klobouku stal žádoucím dámským doplňkem, v letech 70. si jej dokonce oblíbili i muži. V osmdesátkách se o jeho pozornost postarali především američtí rappeři, o dekádu později jste jej již mohli zahlédnout v ulicích jako běžnou součást outfitu.

Zpátky v poslední podzimní kolekci Christian Dior

Na konci února letošního roku představil Dior včele s Marií Chiuri nápaditou podzimní kolekci, ve které nešel právě tento typ klobouku, inspirovaný londýnskými "teddy boys and teddy girls" (subkultura britské dělnické mládeže) a stal se doslova poznávacím znamením celé prezentace značky.

Klobouk má i v roce 2019, o několik desítek let později, stále velice výraznou svrchní část doplněnou o výrazný široký lem. Změna nastala v potisku, respektive jeho několika verzích, objevily se u něj rozličné materiály, jako je například tartan nebo plátno, zajímavé kombinace a způsoby, se kterými lze "bucket hat" zkombinovat.

Další změnou je také fakt, že klobouk je natolik univerzální, že jej mohou nosit ženy i muži. Dokonce je označován za nejvíce unisexový kousek tohoto roku.

Zpátky na scéně

Od doby jeho vzniku utekla sice již řada let, ale klobouk tohoto tvaru se stal zas a znovu celosvětově milovaným doplňkem, který staví svůj úspěch na půvabu a ženskosti smíchaný s dotekem elegance. Jedná se o stejné ingredience, které jsou pro značku Christian Dior již několik dekád typické.

Do svých outfitů jej pravidelně zařazují největší módní ikony - blogerka Camila Coelho, modelka Romee Strijd i herečka Jennifer Lawrence, které si tímto způsobem hrají s proporcemi, zachraňují své vlasy před větrem či deštěm. Nikdy jindy snad nebyl klobouček ve tvaru otočeného kyblíčku natolik oblíbený jako právě v těchto dnech.

Foto: Vogue.com, Fashionmagazine.com

Přidat na Seznam.cz
DIOR CHRISTIAN DIOR DIOR BUCKET HAT DIOR FW 2019/20 DOPLŇKY A ŠPERKY KLOBOUČKY DÁMSKÝ KLOBOUK KLOBOUK DIOR

Související články

Must have: květen ve znamení splynutí s přírodou

Tíhnete k přírodě? V těchto dnech možná víc než kdy dřív. My vlastně také, proto jsme květnová must have zahalili do roušky přirozené krásy a pohodlí.

Celý článek

Piercingy v uších jako módní trend

Zdobení těla není v dnešní době nic neobvyklého a k tomu patří i propichování uší. Klasickou náušnici má asi každá žena, ale co pár děr přidat? Existuje několik možností a my vám je představíme.

Celý článek

Tipy na rychlé líčení i v domácí karanténě

Lehký, rychlý a přesto efektní make-up dokáže divy, a proto pro vás máme několik tipů, jak hravě a během několika málo minut vykouzlit jednoduché líčení, které pozvedne vaše sebevědomí. 

Celý článek

Nechte se zlákat novou luxusní kolekcí šperků Tiffany & Co.

Americká značka Tiffany & Co. představila nevšední kolekci luxusních šperků. Nechte se zlákat třpytivým pozlátkem zabaleným do ikonické tyrkysové krabičky a objevte kouzlo diamantů.

Celý článek

Letní kolekce značky TONAK přináší lásku k tradici, řemeslu i přírodě

Nová kolekce spojuje klasické kořeny řemesla s aktuálním tématem udržitelnosti, etiky a celkového pojetí SLOW fashion.

Celý článek

Dubnové must have v pohodlí domova

Jestli jste s tím ještě nezačali, je nejvyšší čas alespoň část „nouzového stavu“ věnovat sami sobě. Nevíte odkud začít? Udělejte si pohodlí, jdeme na to!

Celý článek

Nová kampaň na kolekci brýlí Gucci byla zasazena do osmdesátých let

Kreativní ředitel Alessandro Michele se opět nebál odvázat. Celá kampaň značky Gucci je zasazena do losangeleské prodejny desek Amoeba Music Hollywood, která svým interiérem i exteriérem připomíná skutečné osmdesátky. 

Celý článek
Jarní trendy ve špercích

Talismany, hravé korálky či pánský styl řetízků aneb Pojďme přivítat jaro barevnými šperky

S příchodem jara vítáme nové začátky a děláme tlustou čáru za pošmourným počasím a náladou. S tím se pojí i čistka našeho šatníku. Dnes se ale zaměříme na vaše šperkovnice. Nevyhazujte, recyklujte!

Celý článek