dnes je 22.09.2020 a svátek má Darina

Global fashion agenda vydala prohlášení, v němž píše, jak by měl být módní průmysl udržitelnější

Přidat na Seznam.cz
Spolek s názvem Global Fashion Agenda se zabývá udržitelností v oblasti módního průmyslu. Každý rok vydává program, který by měl přispět ke zlepšení nejen pracovních podmínek v tomto odvětví ale také více zařadit udržitelnost do módního světa.

Zdroj: Getty Images

Módní průmysl momentálně čelí kvůli koronaviru existenciální krizi. Někteří v tom ale vidí příležitost, jak vyřešit dlouhodobé environmentální a sociální problémy v módním průmyslu. Spolek Global Fashion Agenda proto pořádá každý rok Fashion Summit v dánské Kodani. Na této akci, kam jsou zváni zastupitelé módních domů, PR agentury nebo politická a průmyslová sdružení, se řeší otázky ohledně udržitelnosti. Vzhledem k současné koronavirové krizi vydal spolek speciální edici, v níž shrnuje několik důležitých bodů, jimiž by se měli lidé z módní branže řídit. 

Jedním z nejdůležitějších kroků je, aby majitelé módních domů i nakupující sledovali, kde se výrobky vyrábějí, kým a za jakých podmínek. Jedním z největších současných problémů je totiž vysoký počet dětské pracovní síly (zvláště v chudých zemích jako je například Bangladéš) a nízký plat, který sotva pokryje náklady na tamní jídlo. Špatné pracovní podmínky jsou také velmi diskutovaným problémem, zvláště po tragédii, která se stala v roce 2013. Tehdy se v bangladéšském hlavním městě Dháce zřítila osmipatrová budova Rana Plaza, v níž sídlila textilní továrna. Zahynulo přes dvanáctset lidí a více než dva tisíce lidí bylo z trosek zachráněno. Pokud tedy začnou být majitelé továren i módní domy a řetězce více transparentní, mohlo by to změnit mnohé k lepšímu. Kromě toho by i nakupující přesně věděli, co sami nosí, kdo a za jakých podmínek daný kousek vyrábí a jaký byl rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou. 

Zdroj: Medium.com

Dalším důležitým krokem je, aby si značky budovaly důvěru a loajalitu se svými zákazníky. Když budou módní brandy upřímné ke svým klientům, zvýší se jejich důvěryhodnost, a proto u nich budou lidé rádi nakupovat. Kdyby návrháři hlásali, že šijí například ze stoprocentně udržitelných materiálů, a přitom by to nebyla pravda, na serióznosti jim to nepřidá. Podle průzkumu, který vytvořil spolek Global Fashion Agenda, řeklo 70 % respondentů, že pokud si vybudují během koronakrize důvěru v nějakou značku, zůstanou u ní i po krizi. 

S příchodem koronaviru se také změnil způsob nakupování. Spolek odhaduje, že přibližně 35-40 % všech tržeb od dubna do září 2020 je a ještě bude prostřednictvím eshopů. Global Fashion Agenda v tomto směru vidí budoucnost - začnou se podle nich rušit obchody a skladní prostory. Spolek předpokládá, že lidé budou stále méně nakupovat v kamenných prodejnách a dají raději přednost tomu přes internet.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KORONAVIRUS SUSTAINABLE FASHION UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNOST

Související články

Čeští i slovenští designéři znovu šijí šaty na malé panenky v rámci charitativního projektu Helping Dolls

Charitativní projekt Pink Carpet: Helping Dolls přichází s pátým ročníkem. Na podzim se tak můžeme těšit na šaty českých i zahraničních návrhářů vyrobených na malé panenky.

Celý článek

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek