dnes je 08.07.2020 a svátek má Nora

Global fashion agenda vydala prohlášení, v němž píše, jak by měl být módní průmysl udržitelnější

Přidat na Seznam.cz
Spolek s názvem Global Fashion Agenda se zabývá udržitelností v oblasti módního průmyslu. Každý rok vydává program, který by měl přispět ke zlepšení nejen pracovních podmínek v tomto odvětví ale také více zařadit udržitelnost do módního světa.

Zdroj: Getty Images

Módní průmysl momentálně čelí kvůli koronaviru existenciální krizi. Někteří v tom ale vidí příležitost, jak vyřešit dlouhodobé environmentální a sociální problémy v módním průmyslu. Spolek Global Fashion Agenda proto pořádá každý rok Fashion Summit v dánské Kodani. Na této akci, kam jsou zváni zastupitelé módních domů, PR agentury nebo politická a průmyslová sdružení, se řeší otázky ohledně udržitelnosti. Vzhledem k současné koronavirové krizi vydal spolek speciální edici, v níž shrnuje několik důležitých bodů, jimiž by se měli lidé z módní branže řídit. 

Jedním z nejdůležitějších kroků je, aby majitelé módních domů i nakupující sledovali, kde se výrobky vyrábějí, kým a za jakých podmínek. Jedním z největších současných problémů je totiž vysoký počet dětské pracovní síly (zvláště v chudých zemích jako je například Bangladéš) a nízký plat, který sotva pokryje náklady na tamní jídlo. Špatné pracovní podmínky jsou také velmi diskutovaným problémem, zvláště po tragédii, která se stala v roce 2013. Tehdy se v bangladéšském hlavním městě Dháce zřítila osmipatrová budova Rana Plaza, v níž sídlila textilní továrna. Zahynulo přes dvanáctset lidí a více než dva tisíce lidí bylo z trosek zachráněno. Pokud tedy začnou být majitelé továren i módní domy a řetězce více transparentní, mohlo by to změnit mnohé k lepšímu. Kromě toho by i nakupující přesně věděli, co sami nosí, kdo a za jakých podmínek daný kousek vyrábí a jaký byl rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou. 

Zdroj: Medium.com

Dalším důležitým krokem je, aby si značky budovaly důvěru a loajalitu se svými zákazníky. Když budou módní brandy upřímné ke svým klientům, zvýší se jejich důvěryhodnost, a proto u nich budou lidé rádi nakupovat. Kdyby návrháři hlásali, že šijí například ze stoprocentně udržitelných materiálů, a přitom by to nebyla pravda, na serióznosti jim to nepřidá. Podle průzkumu, který vytvořil spolek Global Fashion Agenda, řeklo 70 % respondentů, že pokud si vybudují během koronakrize důvěru v nějakou značku, zůstanou u ní i po krizi. 

S příchodem koronaviru se také změnil způsob nakupování. Spolek odhaduje, že přibližně 35-40 % všech tržeb od dubna do září 2020 je a ještě bude prostřednictvím eshopů. Global Fashion Agenda v tomto směru vidí budoucnost - začnou se podle nich rušit obchody a skladní prostory. Spolek předpokládá, že lidé budou stále méně nakupovat v kamenných prodejnách a dají raději přednost tomu přes internet.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KORONAVIRUS SUSTAINABLE FASHION UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNOST

Související články

Erik Bartoš: Vyrábět poctivě, udržitelně a férově kvalitní produkty, je prostě náročný proces

První kolekce, která je zároveň jeho diplomovou prací, ho nejspíš vystřelila na velkou profesní dráhu. Využili jsme chvilky času, který nám designer Erik Bartoš věnoval a položili mu pár otázek.

Celý článek

Symbolika v módě: politická prohlášení ve světě módy

Black lives matter! Love sees no colour! Girl power! People are People! Toto je jen pár politicky motivovaných prohlášení, které se v minulosti objevily na módních modelech velkých značek. Patří politická prohlášení do módy? A jak přistupovat k módnímu průmyslu jako prostředku symboliky?

Celý článek

Koronavirus stál značku Nike 790 milionů dolarů

Akcie Nike klesly za dobu karantény o 4 %. Po celém světě však vzrostl online prodej a oblíbená sportovní značka tak počítá s rychlým vyrovnáním celkové ztráty.

Celý článek

Proč zůstáváme v nefunkčním vztahu?

Nejspíše si každý z vás na vlastní kůži vyzkoušel, jaké je to mít nefungující vztah. Otázkou ale zůstává, proč z takového vztahu nemůžete odejít? Je na vině strach, samota nebo něco jiného?

Celý článek

Revoluční nano nátěry dokážou ochránit exteriér i interiér vašeho domu před viry a bakteriemi

Česká inovační firma FN NANO s.r.o. drží v ruce již dvanáct let recept na vysoce účinné protipandemické opatření -  fotokatalytické nano nátěry, které zaručují ochranu před mikroorganismy všeho typu. V současné době jsou tyto produkty nazývány doslova kladivem na koronavirus, jelikož dokážou váš dům ochránit i před ním.

Celý článek

Barbora Mottlová a Pepa Kůrka si užívali slunečný víkend na Lipně

Nejsledovanější pár českého showbyznysu zamířil o víkendu na Vodní nádrž Lipno. Bára Mottlová a Pepa Kůrka rozhodně nelenili, stihli toho za tři dny opravdu hodně. Projeli se lanovkou do koruny stromů, půjčili si člun, opalovali se na krásné pláži a mnoho dalšího.

Celý článek

Na konci června ožije Praha hudbou

Tolik očekávané období je tady! Kulturní půst pomalu končí a za pár dní se Praha rozezní v tónech hudebního pouličního festivalu. Praha Žije Hudbou proběhne ve dnech 25.až 27. června 2020.

Celý článek

DRUHÁ VLNA LIMITOVANÉ KOLEKCE H&M STUDIO VE ZNAMENÍ SVOBODNÉHO DUCHA A UDRŽITELNÝCH MATERIÁLŮ

Hravá, barevná, odvážná – přesně to je kolekce H&M Studio SS20. První část, která byla uvedená koncem února, zaznamenala veliký úspěch. Druhá část této limitované kolekce, která je vyrobená z udržitelných materiálů, je k dispozici pouze online na HM.COM už 1.června.  

Celý článek