dnes je 19.05.2021 a svátek má Ivo

Global fashion agenda vydala prohlášení, v němž píše, jak by měl být módní průmysl udržitelnější

Přidat na Seznam.cz
Spolek s názvem Global Fashion Agenda se zabývá udržitelností v oblasti módního průmyslu. Každý rok vydává program, který by měl přispět ke zlepšení nejen pracovních podmínek v tomto odvětví ale také více zařadit udržitelnost do módního světa.

Zdroj: Getty Images

Módní průmysl momentálně čelí kvůli koronaviru existenciální krizi. Někteří v tom ale vidí příležitost, jak vyřešit dlouhodobé environmentální a sociální problémy v módním průmyslu. Spolek Global Fashion Agenda proto pořádá každý rok Fashion Summit v dánské Kodani. Na této akci, kam jsou zváni zastupitelé módních domů, PR agentury nebo politická a průmyslová sdružení, se řeší otázky ohledně udržitelnosti. Vzhledem k současné koronavirové krizi vydal spolek speciální edici, v níž shrnuje několik důležitých bodů, jimiž by se měli lidé z módní branže řídit. 

Jedním z nejdůležitějších kroků je, aby majitelé módních domů i nakupující sledovali, kde se výrobky vyrábějí, kým a za jakých podmínek. Jedním z největších současných problémů je totiž vysoký počet dětské pracovní síly (zvláště v chudých zemích jako je například Bangladéš) a nízký plat, který sotva pokryje náklady na tamní jídlo. Špatné pracovní podmínky jsou také velmi diskutovaným problémem, zvláště po tragédii, která se stala v roce 2013. Tehdy se v bangladéšském hlavním městě Dháce zřítila osmipatrová budova Rana Plaza, v níž sídlila textilní továrna. Zahynulo přes dvanáctset lidí a více než dva tisíce lidí bylo z trosek zachráněno. Pokud tedy začnou být majitelé továren i módní domy a řetězce více transparentní, mohlo by to změnit mnohé k lepšímu. Kromě toho by i nakupující přesně věděli, co sami nosí, kdo a za jakých podmínek daný kousek vyrábí a jaký byl rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou. 

Zdroj: Medium.com

Dalším důležitým krokem je, aby si značky budovaly důvěru a loajalitu se svými zákazníky. Když budou módní brandy upřímné ke svým klientům, zvýší se jejich důvěryhodnost, a proto u nich budou lidé rádi nakupovat. Kdyby návrháři hlásali, že šijí například ze stoprocentně udržitelných materiálů, a přitom by to nebyla pravda, na serióznosti jim to nepřidá. Podle průzkumu, který vytvořil spolek Global Fashion Agenda, řeklo 70 % respondentů, že pokud si vybudují během koronakrize důvěru v nějakou značku, zůstanou u ní i po krizi. 

S příchodem koronaviru se také změnil způsob nakupování. Spolek odhaduje, že přibližně 35-40 % všech tržeb od dubna do září 2020 je a ještě bude prostřednictvím eshopů. Global Fashion Agenda v tomto směru vidí budoucnost - začnou se podle nich rušit obchody a skladní prostory. Spolek předpokládá, že lidé budou stále méně nakupovat v kamenných prodejnách a dají raději přednost tomu přes internet.

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KORONAVIRUS SUSTAINABLE FASHION UDRŽITELNÁ MÓDA UDRŽITELNOST

Související články

Zakladatel společnosti VANS zemřel ve věku 90 let

Paul Van Doren byl jedním z bratrů a spoluzakladatelů ikonických tenisek značky VANS. Zemřel v pátek 7. května 2021 ve věku 90 let.

Celý článek

Udržitelnost: Footshop vám ulehčí ekologičtější nakupování

I když by se to mohlo zdát jako nemožné, tak i malý krok může znamenat velkou věc s obrovským dopadem. A přesně tak se k udržitelnosti postavila i společnost Footshop. Nechte se vtáhnout do jejich myšlenek a boje za lepší zítřek.

Celý článek

Michaela Bakala: Ženskost není o značce ani o ceně, ale o osobnosti

Michaela Bakala - česká podnikatelka, zakladatelka České Miss, patronka mnoha významných projektů a v neposlední řadě také manželka jednoho z nejbohatších mužů Česka Zdeňka Bakaly.

Celý článek

Westfield Chodov rozšiřuje nabídku udržitelnějších kolekcí, kterou testuje módní návrhářka Kamila Vodochodská

Kamila Vodochodská hodnotí 3 vlajkové produkty rodinných podniků, mezi které patří: dětský set Kitikate, recyklovaný župánek a šortky od Oxalis dessous a ekologické prací prostředky značky Tierra Verde ze stáčecích stanic drogerií dm. To vše spolu s novinkami sezóny pro jarní období se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek

Nezapomenutelné okamžiky v historii krásy a módy: Jane Fonda v módní mini sukni

Americká herečka, módní influencerka i politická aktivistka ve svém věku 83 let stále udává módní trendy. Který z nich je nezapomenutelný?

Celý článek

Andrea Stujová ve své knize Psaní se nečervená popisuje peprné chvíle svého života

Kdo z nás by nezažil trapnou situaci? Chvilku, na kterou bychom raději hned zapomněli a doufáme, že si nás v danou dobu nikdo nevšiml. Andrea Stujová je přímo magnetem na smůlu a své příběhy přenáší v humorné podobě do své knížky.

Celý článek

Calvin Klein má novou designérskou posilu

V naprosté tichosti se koncem února do módního domu Calvin Klein přidal nový designer, Willy Chavarria.

Celý článek

Značka Valentino se omluvila za svou kampaň, která urazila tradiční japonskou šerpu na kimono

Italský módní dům se omluvil poté, co zveřejnil kampaň v hlavní roli s modelkou Mitsuki Kimurou, známou jako Kōki. Na kampaň se strhla kritika z japonských platforem sociálních médií.

Celý článek