dnes je 30.05.2020 a svátek má Ferdinand

Vkus není otázkou peněz, ale osobnosti, říká designérka interiéru Kateřina Šindelářová

Přidat na Seznam.cz
Pro vytvoření dokonalého prostoru ať už pro rodinný život, nebo pro práci, je nezbytné vnímat první dojem z celého projektu. Pocit, který na vás daná místnost či budova dýchne, je základním stavebním kamenem. Pak už společně stavíte svůj vlastní sen…

Kateřina Šindelářová se v roce 2008 rozhodla založit společnost Absolut Design, která se zabývá návrhy interiérů. Její práce vás provází od prvopočátku, tedy i od vytipování vhodného pozemku, až po položení posledního příboru do příborníku. Spolupráce zpravidla trvá kolem dvou let a výsledkem je dokonalé prostředí pro život či budování vlastní firmy.

Jste návrhářkou interiérů, projektujete ale také celé stavby a domy. Kdy jste pocítila první zápal pro tento obor? 

K designu a krásným věcem jsem měla vztah již od dětství. Vyrůstala jsem sice na vesnici, ale moji rodiče se nám snažili vytvářet hezké prostředí, maminka nám šila oblečení a tatínek doma vše vylepšoval. Nejdříve to spíše vypadalo, že budu módní návrhářka. Šila a vymýšlela jsem modely pro panenky a v pubertě jsem si pletla svetry a šila oblečení, vždy jsem chodila trochu jinak oděná, někdy i výstředněji. Potom moje myšlenky začaly směřovat jen na vše kolem designu interiérů.

Můžeme říct, že je Vaše práce hodně důležitá, aby s výsledkem byli spokojeni všichni. Jak probíhá komunikace se zákazníkem a na čem stavíte své následné kroky? 

Ano, je pro mě důležité, aby byli všichni spokojení. Stejně jako spokojenost klienta je pro mě důležitá i spokojenost moje vlastní. Proto, abych odvedla 100% výkon potřebuji vzájemnou symbiózu. Design je forma komunikace, je to neverbální sdělení o tom, kdo jsme a jak žijeme. Většina mých projektů trvá v průměru kolem dvou let, od začátku projektu až do konce. V první fázi je to velmi intenzivní komunikace o všem, co se týká způsobu života celé rodiny. Co mají a nemají rádi, co preferují a bez čeho se neobejdou. Komunikace je v této profesi stěžejní. Všechny tyto informace ovlivňují moje následné kroky v návrzích.

Stalo se Vám, že si klient v půlce procesu uvědomil, že to chce úplně jinak? Jak jste takovou situaci řešila?

Stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu mé práce. U projektu, který díky legislativním krokům trval dvakrát tak déle než všechny ostatní. Během té doby došlo k vývoji představy klienta o celkovém stylu a pojetí. Necítila jsem a asi nebyla schopna se naladit na stejnou notu, a proto jsme se dohodli na ukončení. Pokud to tak necítím, není dobré v tom pokračovat. Moji klienti mě oslovují z většiny na základě referencí toho, co viděli například u svých přátel. Setkali se s mojí prací například v rámci návštěvy u nich doma apod. Nebo na základě mého instagramového profilu, kde vidí jak návrhy, tak konečné realizace. Díky tomu vědí, za kým jdou a vědí, co mohou čekat, proto je nemohu překvapit (smích).

Kolik lidí kolem sebe máte?

Můj tým má 6 lidí. Moje pravá ruka Ing. Tomáš Polák je se mnou více jak 12 let. Ostatní více jak 6 let. Stejně tak jako většina mých dodavatelů a profesantů jako jsou tapetáři, malíři, čalouníci. Zakládám si na pevných vztazích a vzájemné úctě. Nerada měním lidi kolem sebe bezdůvodně, třeba jen proto, že mi spousta profesantů nabízí své služby. 

Když stojíte uprostřed stavby a představujete si, jak by měl objekt, dům, kancelář po dokončení vypadat, na co se zaměříte v první řadě?

První dojem je pro mě velmi důležitý. Velmi mě ovlivňuje. Je to podobné jako dojem z člověka. Takové to osobní charisma. Vše, co v tu chvíli vnímám, ovlivní moji představu konečného výsledku. Světlo, velikost prostoru, pocit, který máte na první dobrou. Informace od klienta, okolí domu. To, jakým způsobem bude komunikovat vnější prostředí s tím uvnitř. To, co klient preferuje, co naopak vůbec nemá rád. Jakým životním stylem žijí. Zda se o jejich domácnost bude někdo starat, nebo pouze oni sami. Je to spousta informací, které se na konci zhmotní v jejich domov.

Do jaké míry lze zákazníka poznat, abyste se naladila na jeho vkus a energii, které budou odrážet jeho dům?

Vzhledem k tomu, že se u projektu pohybuji často od první skici, což někdy k dokončení interiéru trvá 2-3 roky v průměru, máte a musíte mít spoustu informací. Dovolím si tvrdit, že většinu svých klientů znám velmi dobře a velmi důvěrně. Důvěra je pro mě na prvním místě. 

 
 

Doporučte nám, na co se zaměřit, když si budeme navrhovat vlastní interiér? 

Nejdůležitější je, uvědomit si, že tam budu žít já, a co je pro mě osobně důležité. Že to, čím se obklopuji, je mi blízké a souzním s tím hlavně já, že to nedělám proto, že je to trendy, nebo že je to drahé, proto to musí být hezké. Jedno z mých pravidel je, držet se jednoduchosti a elegance, zvolit maximálně tři základní odstíny, ze kterých svůj interiér sestavím a doplním doplňkovými barvami, které mohu s náladou měnit a vždy dát interiéru jiný rozměr.


 

Jsou Vaše služby dostupné všem? 

Mé služby jsou určitě ve vyšší cenové kategorii. Pracuji z většiny pro úspěšné manažery a podnikatele, kteří vyžadují absolutní servis a loajalitu. Věková kategorie kolem 40 - 55 let. Zajišťuji kompletní servis od typování pozemku, projektové dokumentace domu a interiéru, až po realizaci interiéru do poslední vidličky. Vypracování cenových nabídek a jejich optimalizace, najímání firem a dohled nad nimi, koordinace zařízení, dodávek, zastupování klienta vůči dalším účastníkům projektu. Koordinace jednotlivých subdodavatelů, kontrola souladu stavby a projektové dokumentace, asistovaný nákup interiérového vybavení.

Prozradíte nám, na co ve svém domě nedáte dopustit, co se týče vybavení?

Protože strašně ráda vařím a peču, tak určitě na moji kuchyni a na kvalitní spotřebiče. Pro mě je kuchyně a jídelna středobodem domu.


 

Co podle Vás dělá domov domovem? 

Je asi zvláštní, že já jako designer řeknu, že můžete mít nejdražší vybavení, ale pokud nemáte dům plný pozitivních emocí, od smíchu počínaje a vůní linoucí se z kuchyně konče, nemáte domov. Žádné množství peněz vám domov nevytvoří, protože to nejcennější nestojí vůbec nic. Váš domov, jste vy sami.

absolut-design.cz

Přidat na Seznam.cz
DESIGN ZE SPOLEČNOSTI ABSOLUT-DESIGN KATEŘINA ŠINDELÁŘOVÁ DESIGN INTERIÉRU

Související články

Svatební den pod širým nebem – nový trend svatebních obřadů

Časy se mění. Trendy přicházejí a odcházejí, stejně jako krizové situace. Ta letošní s sebou přinesla nejen novinky ze světa hygieny a zdravotnictví, ale všichni jsme museli nebo budeme muset změnit svůj mindset. A na změny se musí připravit i nastávající nevěsty a ženichové.

Celý článek

Must have kousky v bytovém textilu

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak důležité je cítit se doma dobře? Je to ten pocit, který po příchodu cítíte jako první. Ten pocit, na který se těšíte, už když jdete z práce domů. A víte, co tento pocit umocňuje? Krásný bytový textil.

Celý článek

Designový speciál: V ložnici si dejte záležet zejména na osvětlení

V druhém dílu designového speciálu jsme si pro vás připravili pár tipů, jak změnit vaši ložnici k nepoznání. Nebo také rady, jak ji postavit od základů, na čem si dát záležet a na co nezapomenout.

Celý článek

Bývalý domov herečky Meg Ryan v San Francisku je na prodej za 19,95 milionů dolarů

Slavná herečka tento luxusní domov sdílela se svým tehdejším manželem Dennisem Quaidem. Dům v San Francisku navrhl před více než sto lety Samuel Newsom a nabízí panoramatický výhled na Alcatraz. Nyní je na prodej za horentní sumu.

Celý článek

Vendula Pizingerová a její módní tváře

Česká média zaplavila radostná zpráva. Vendula Pizingerová oznámila, že je se svým manželem Josefem v očekávání. Podívali jsme se, jaké jsou módní tváře prezidentky nadace Kapka naděje a bývalé manželky známého zesnulého českého skladatele Karla Svobody.

Celý článek

Co nás čeká v módním průmyslu po karanténě?

Sedíme doma, do obchodů nemůžeme, a to nakupování online prostě není ono, že. Nehledě na to, že máte najednou jiné starosti, než poslední kolekci Pumy nebo zrušený Fashion Week. Říkáte si možná, že až tohle všechno skončí, hned poběžíte do obchodu a něco hezkého si koupíte? Zkuste se nad tím zamyslet.

Celý článek

Nová kolekce hedvábných šátků Silky Gang provází pohádky O Malence a O Zlaté rybce

Hedvábné šátky české značky Silky Gang již delší dobu odráží několik pohádkových motivů. Mezi nimi i dva nové, zcela elegantní a jemné motivy, které podtrhnou duši žen i mužů.  

Celý článek

Oblečení plné oblíbené vůně i neuvěřitelná síla páry

Jednou rukou během několika vteřin zvládnete zničit až 99,9 % bakterií, a ještě své prádlo provonět svým oblíbeným parfémem.

Celý článek