dnes je 13.08.2020 a svátek má Alena

Vkus není otázkou peněz, ale osobnosti, říká designérka interiéru Kateřina Šindelářová

Přidat na Seznam.cz
Pro vytvoření dokonalého prostoru ať už pro rodinný život, nebo pro práci, je nezbytné vnímat první dojem z celého projektu. Pocit, který na vás daná místnost či budova dýchne, je základním stavebním kamenem. Pak už společně stavíte svůj vlastní sen…

Kateřina Šindelářová se v roce 2008 rozhodla založit společnost Absolut Design, která se zabývá návrhy interiérů. Její práce vás provází od prvopočátku, tedy i od vytipování vhodného pozemku, až po položení posledního příboru do příborníku. Spolupráce zpravidla trvá kolem dvou let a výsledkem je dokonalé prostředí pro život či budování vlastní firmy.

Jste návrhářkou interiérů, projektujete ale také celé stavby a domy. Kdy jste pocítila první zápal pro tento obor? 

K designu a krásným věcem jsem měla vztah již od dětství. Vyrůstala jsem sice na vesnici, ale moji rodiče se nám snažili vytvářet hezké prostředí, maminka nám šila oblečení a tatínek doma vše vylepšoval. Nejdříve to spíše vypadalo, že budu módní návrhářka. Šila a vymýšlela jsem modely pro panenky a v pubertě jsem si pletla svetry a šila oblečení, vždy jsem chodila trochu jinak oděná, někdy i výstředněji. Potom moje myšlenky začaly směřovat jen na vše kolem designu interiérů.

Můžeme říct, že je Vaše práce hodně důležitá, aby s výsledkem byli spokojeni všichni. Jak probíhá komunikace se zákazníkem a na čem stavíte své následné kroky? 

Ano, je pro mě důležité, aby byli všichni spokojení. Stejně jako spokojenost klienta je pro mě důležitá i spokojenost moje vlastní. Proto, abych odvedla 100% výkon potřebuji vzájemnou symbiózu. Design je forma komunikace, je to neverbální sdělení o tom, kdo jsme a jak žijeme. Většina mých projektů trvá v průměru kolem dvou let, od začátku projektu až do konce. V první fázi je to velmi intenzivní komunikace o všem, co se týká způsobu života celé rodiny. Co mají a nemají rádi, co preferují a bez čeho se neobejdou. Komunikace je v této profesi stěžejní. Všechny tyto informace ovlivňují moje následné kroky v návrzích.

Stalo se Vám, že si klient v půlce procesu uvědomil, že to chce úplně jinak? Jak jste takovou situaci řešila?

Stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu mé práce. U projektu, který díky legislativním krokům trval dvakrát tak déle než všechny ostatní. Během té doby došlo k vývoji představy klienta o celkovém stylu a pojetí. Necítila jsem a asi nebyla schopna se naladit na stejnou notu, a proto jsme se dohodli na ukončení. Pokud to tak necítím, není dobré v tom pokračovat. Moji klienti mě oslovují z většiny na základě referencí toho, co viděli například u svých přátel. Setkali se s mojí prací například v rámci návštěvy u nich doma apod. Nebo na základě mého instagramového profilu, kde vidí jak návrhy, tak konečné realizace. Díky tomu vědí, za kým jdou a vědí, co mohou čekat, proto je nemohu překvapit (smích).

Kolik lidí kolem sebe máte?

Můj tým má 6 lidí. Moje pravá ruka Ing. Tomáš Polák je se mnou více jak 12 let. Ostatní více jak 6 let. Stejně tak jako většina mých dodavatelů a profesantů jako jsou tapetáři, malíři, čalouníci. Zakládám si na pevných vztazích a vzájemné úctě. Nerada měním lidi kolem sebe bezdůvodně, třeba jen proto, že mi spousta profesantů nabízí své služby. 

Když stojíte uprostřed stavby a představujete si, jak by měl objekt, dům, kancelář po dokončení vypadat, na co se zaměříte v první řadě?

První dojem je pro mě velmi důležitý. Velmi mě ovlivňuje. Je to podobné jako dojem z člověka. Takové to osobní charisma. Vše, co v tu chvíli vnímám, ovlivní moji představu konečného výsledku. Světlo, velikost prostoru, pocit, který máte na první dobrou. Informace od klienta, okolí domu. To, jakým způsobem bude komunikovat vnější prostředí s tím uvnitř. To, co klient preferuje, co naopak vůbec nemá rád. Jakým životním stylem žijí. Zda se o jejich domácnost bude někdo starat, nebo pouze oni sami. Je to spousta informací, které se na konci zhmotní v jejich domov.

Do jaké míry lze zákazníka poznat, abyste se naladila na jeho vkus a energii, které budou odrážet jeho dům?

Vzhledem k tomu, že se u projektu pohybuji často od první skici, což někdy k dokončení interiéru trvá 2-3 roky v průměru, máte a musíte mít spoustu informací. Dovolím si tvrdit, že většinu svých klientů znám velmi dobře a velmi důvěrně. Důvěra je pro mě na prvním místě. 

 
 

Doporučte nám, na co se zaměřit, když si budeme navrhovat vlastní interiér? 

Nejdůležitější je, uvědomit si, že tam budu žít já, a co je pro mě osobně důležité. Že to, čím se obklopuji, je mi blízké a souzním s tím hlavně já, že to nedělám proto, že je to trendy, nebo že je to drahé, proto to musí být hezké. Jedno z mých pravidel je, držet se jednoduchosti a elegance, zvolit maximálně tři základní odstíny, ze kterých svůj interiér sestavím a doplním doplňkovými barvami, které mohu s náladou měnit a vždy dát interiéru jiný rozměr.


 

Jsou Vaše služby dostupné všem? 

Mé služby jsou určitě ve vyšší cenové kategorii. Pracuji z většiny pro úspěšné manažery a podnikatele, kteří vyžadují absolutní servis a loajalitu. Věková kategorie kolem 40 - 55 let. Zajišťuji kompletní servis od typování pozemku, projektové dokumentace domu a interiéru, až po realizaci interiéru do poslední vidličky. Vypracování cenových nabídek a jejich optimalizace, najímání firem a dohled nad nimi, koordinace zařízení, dodávek, zastupování klienta vůči dalším účastníkům projektu. Koordinace jednotlivých subdodavatelů, kontrola souladu stavby a projektové dokumentace, asistovaný nákup interiérového vybavení.

Prozradíte nám, na co ve svém domě nedáte dopustit, co se týče vybavení?

Protože strašně ráda vařím a peču, tak určitě na moji kuchyni a na kvalitní spotřebiče. Pro mě je kuchyně a jídelna středobodem domu.


 

Co podle Vás dělá domov domovem? 

Je asi zvláštní, že já jako designer řeknu, že můžete mít nejdražší vybavení, ale pokud nemáte dům plný pozitivních emocí, od smíchu počínaje a vůní linoucí se z kuchyně konče, nemáte domov. Žádné množství peněz vám domov nevytvoří, protože to nejcennější nestojí vůbec nic. Váš domov, jste vy sami.

absolut-design.cz

Přidat na Seznam.cz
DESIGN ZE SPOLEČNOSTI ABSOLUT-DESIGN KATEŘINA ŠINDELÁŘOVÁ DESIGN INTERIÉRU

Související články

Podpořte s námi Prahu v týdnu plném architektury

Festival Open House Praha 2020 vypukne za necelý měsíc. Čeká nás otevření 73 budov, které jsou běžně nepřístupné. Prostory některých z nich nabídnou doprovodný program sestávajících se s komentovaných procházek a debat o městské architektuře. Podpořte s námi Prahu a přijďte se podívat.

Celý článek

Rozhovor s českou farmářkou vám dovolí nahlédnout do tajů permakultury a hospodaření bez postřiků

Vyměnit život v Praze za malou vesničku, vlastní farmu a komplexnější přístup k hospodaření i cestu k určité soběstačnosti, může znít, jako náročná volba. Když však máte jasno, od vašich snů vás neodradí ani nepříjemný úředník. Jak vzniká malé hospodářství, a jaké to je obrátit svůj život naruby, nám v rozhovoru prozradila Jana Šuterová, majitelka farmy Henrieta.

Celý článek

Značka Burberry v letní kampani na sluneční brýle zachytila svobodného ducha

Svobodný duch i optimismus jsou průvodci letní kolekce #TBSummerMonogram značky Burberry. Nadnesené pojetí, éterická pouštní krajina i surrealismus v digitálním zpracování vás budou bavit.

Celý článek

Prohřešky královské rodiny - 10 případů, kdy členové britské královské rodiny porušili královský protokol

Často vídáme britskou královskou rodinu jako mantru správnosti. Ale i oni někdy poruší tzv. královský protokol. A to se pak dějí věci! Naše redakce pro vás připravila 10 případů, kdy královská rodina porušila královský protokol britské monarchie od Meghan přes lady D, po samotnou královnu.

Celý článek

Odvážné fotky budoucí maminky: Nicki Minaj je v očekávání

Zpěvačka, rapperka, textařka a držitelka několika významných hudebních cen Nicki Minaj je těhotná. Své těhotenství oznámila světu odvážnými uměleckými fotografiemi s těhotenským bříškem.

Celý článek

Módní značky podporují LGBT komunitu i Pride 2020

Pride 2020, červnový happening na podporu LGBT komunity, je po celém světě rušen jako většina akcí kvůli pandemii, koronaviru. Módní průmysl se však rozhodl, že tuto akci podpoří. Přinášíme vám přehled módních domů, které svými akcemi podporují Pride 2020.

Celý článek

Nový robotický vysavač Rowenta Explorer Serie 60 vám usnadní práci

Zvířecí chlupy, prach a chmoury nebo třeba rozsypaná čočka, saze a šmouhy… Nepořádek, který je třeba uklidit. Pro ten nejpohodlnější úklid domácnosti vyvinula značka Rowenta nejtenčí a zcela intuitivní robotický vysavač Explorer Serie 60. Takže se už jednou pro vždy obejdete bez kouzel či něčí pomoci.

Celý článek

Brýle inspirované lidmi z historie Československa navrhuje mladá česká značka Optiqa

Nová kolekce obrub studia Optiqa bude představena na podzimním Designbloku, již teď má ale značka Optiqa otevřenou vlastní brýlařskou dílnu a obchod s vintage brýlemi, ve kterém si budete moct koupit brýle, jaké nosil Josef Čapek, Jaroslav Ježek, Jan Werich či Milada Horáková.

Celý článek