dnes je 24.09.2020 a svátek má Jaromír

Značka Marks&Spencer se ve finančních potížích obává nejhoršího

Přidat na Seznam.cz
M&S je jedním z nejznámějších retailerů ve Velké Británii. Své pobočky má po celé Evropě. V druhé polovině letošního roku však společnost zažívá nečekaný propad, její akcie klesly o 36 % a nedaří se ani tržbám, zisk totiž klesl až o 17 %. Blíží se konec M&S?

Za krizi může poptávka i Brexit

Společnost Marks&Spencer působí na trhu neuvěřitelných 135 let. Teď ale hrozí, že se blíží trpký konec. Ačkoli je totiž společnost zavedena jako jedna z nejznámějších značek ve Velké Británii, v posledních letech expandovala do všech evropských zemí včetně Česka, zisk klesá stejně jako hodnota akcií. Kvůli těmto problémům byla společnost donucena zavřít přes 12 poboček. V první polovině roku se z ničeho nic zisk společnosti snížil až o 17 procent. Vinu na tom údajně nese především propad poptávky po oblečení a produktů do domácnosti. Minulý rok spustilo vedení společnosti "program transformace", který mimo jiné v sobě nesl témata jako udržitelná móda a podpora online. Společnost se dokonce spojila s britským online gigantem v rozvozu potravin Ocado. Ani tento tah však nevyšel a zisky stále klesají. Stejně tak klesá hodnota akcií, a i investoři začínají propadat skepsi vzhledem k okolnostem na trhu. Velký vliv na tento jev má vyjednávání o vystoupení Velké Británie z EU a postupující evropská ekonomická recese.

Konkurence a service jsou kameny úrazu

M&S čelí také tlakům konkurence, především ze strany Primarku, High Street či Asos. Někteří analytici tvrdí, že velkým handicapem M&S je pomalá rychlost, se kterou reaguje na rychle se vyvíjející trendy v retailu. Poptávka nejen klesá, ale také se dynamicky přelévá, a tak je třeba optimalizovat dodávky. V tom však M&S zatím nestačí. Klesají především prodeje oblečení, a to v první polovině tohoto roku o více než pět procent. Naopak tržby za prodej potravin stouply o téměř jedno procento. Společnost však ve své pravidelné zprávě uvedla, že ve čtvrtém kvartálu očekává zlepšení této bilance. Své o tom napovídá i obměna personálu společnosti v oddělení pro marketing a design oblečení. CEO společnosti Steve Row se domnívá, že právě nový pohled na věc by mohl do společnosti přinést tak moc potřebný čerstvý vítr v oblasti inovací. Podle něj by to měli vidět sami zákazníci na nových revolučních designech oblečení již v současné kolekci podzim/zima. A společnost slibuje také zlepšení dodacích podmínek, na které si v poslední době stěžuje řada zákazníků i poboček.

M&S; Business of Fashion; BBC

Přidat na Seznam.cz
ZE SPOLEČNOSTI KAMPAŇ MARKS & SPENCER MARKS & SPENCER EKONOMIKA BREXIT

Související články

Čeští i slovenští designéři znovu šijí šaty na malé panenky v rámci charitativního projektu Helping Dolls

Charitativní projekt Pink Carpet: Helping Dolls přichází s pátým ročníkem. Na podzim se tak můžeme těšit na šaty českých i zahraničních návrhářů vyrobených na malé panenky.

Celý článek

Cardi B je tváří zimní kampaně Balenciaga

Minulý týden otřásla Twitterem úžasná novinka, kterou na svém účtu zveřejnila známá raperka Cardi B. Bude spolupracovat se značkou Balenciaga. A první grafické vlaštovky upozorňují, že se máme na co těšit.

Celý článek

Tour de France: Legenda o žlutém trikotu

I letošní ročník slavného cyklistického závodu Tour de France se pomalu chýlí ke konečné etapě, kdy závodníci projedou hlavním městem Francie - Paříží. Francouzské cyklistické žně nejsou pouze o sportu, ale také překvapivě o módě. Podívali jsme se proto na historii legendárních trikotů.

Celý článek

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Celý článek

Zahradní architektka Dana Makrlíková: Zahradu zahradou dělá láska majitelů k ní

Začínala jako redaktorka a moderátorka zpráv na ČT1, na Nově i v hlavních zprávách TV Prima. I když již nemoderuje, dodnes pomáhá s pořadem Polopatě. To hlavní, co ji baví a živí, jsou však zahrady a jejich design. Jaké to je být zahradním architektem a co vše to obnáší?

Celý článek

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

Celý článek

Kožedělník Jan Planička: Jakékoliv činnosti musíte věnovat deset tisíc hodin, abyste v ní byli skutečně dobří

Umíte si představit, že zabalíte práci v kanceláři a začnete se věnovat klasickému řemeslu? A co víc, že budete muset k práci používat vlastní ruce? Honza Planička do toho šel a nyní je z něj kožedělník se slibnou kariérou, prací, která ho baví a spokojenou duší.  

Celý článek

Brad Pitt v podzimní kampani značky Brioni jako neodolatelný elegán

V úterý byla představena nová kampaň značky Brioni, v jejíž popředí stojí herec a producent Brad Pitt. Lehké strniště, polodlouhé vlasy a svůdný pohled berou ženy po celém světě.

Celý článek