Kampaň společnosti Estée Lauder na podporu povědomí o rakovině prsu

Kampaň společnosti Estée Lauder na podporu povědomí o rakovině prsu

Už více než tři desetiletí stojí Estée Lauder Companies v čele celosvětového úsilí o zvýšení povědomí o rakovině prsu. Kampaň, která vznikla díky vizi Evelyn H. Lauderové a symbolu růžové stužky, dodnes inspiruje miliony žen i mužů po celém světě. Letošní poselství „Společně statečnější“ připomíná, že síla prevence a odvaha čelit diagnóze nevychází jen z nás samotných – ale i z podpory a solidarity našeho okolí.

Síla jednoho symbolu: růžová stužka

Růžová stužka již od roku 1992 spojuje miliony lidí po celém světě. Když ji Evelyn H. Lauder spoluautorsky v daném roce vytvořila, netušila, že tímto malým symbolem spustí největší globální poselství a inciativu v oblasti ženského zdraví. Díky ní se o rakovině prsu začalo otevřeně mluvit a téma prevence se dostalo z intimní sféry do veřejné diskuse.

Rakovina prsu je celosvětově nejčastějším onkologickým onemocněním žen. Jen v Česku jí ročně onemocní tisíce pacientek. Dobrá zpráva je, že včasná diagnostika přináší až 91% šanci na přežití v prvních pěti letech po zjištění diagnózy. Proto je prevence životně důležitá.
Samovyšetření prsou jednou měsíčně, pravidelné návštěvy lékaře a mamografické kontroly po čtyřicítce mohou zachránit život. Přesto mnoho žen kontroly odkládá.

Společně statečnější: český rozměr kampaně

V letošním roce se kampaň zaměřuje na poselství „Společně statečnější“. V českém prostředí totiž ženy často odkládají preventivní vyšetření kvůli strachu, studu nebo pocitu, že na to jsou samy. Pravda je ale taková, že sílu a podporu můžeme najít u svých blízkých, ať už blízkých kamarádek, kolegyň nebo dalších žen, které čelí stejným obavám. Sdílení zkušeností a otevřený rozhovor pomáhá bourat bariéry a ukazuje, že na to nikdo není sám.

foto: Estée Lauder

Když solidarita a krása zachraňuje životy

Za více než 30 let věnovaly Estée Lauder Companies a jejich nadace více než 144 milionů dolarů na výzkum, vzdělávání a zdravotní péči. Z toho více než 114 milionů podpořilo výzkum prostřednictvím Breast Cancer Research Foundation, což vedlo k zásadním objevům v diagnostice a léčbě.
V Česku je partnerem kampaně obecně prospěšná společnost Onko Unie, která podporuje pacientky s onkologickými diagnózami a metastatickou rakovinou prsu. Jejich činnost zahrnuje poradenství, osvětu i praktickou podporu žen, které nemocí procházejí.

Součástí kampaně jsou i speciální limitované edice produktů s růžovou stužkou od značek Estée Lauder a Clinique. Část výtěžku z jejich prodeje (20 % doporučené maloobchodní ceny) putuje přímo na podporu Onko Unie. Výběr produktů není náhodný, zahrnuje ikonické bestsellery, které mají své věrné zákaznice po celém světě. Letos jde například o Advanced Night Repair Serum v růžovém balení nebo hydratační krém Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion+. Díky nim mohou ženy spojit každodenní péči o pleť s vědomím, že přispívají na dobrou věc.

Rakovina prsu se může dotknout každé z nás – přímo či nepřímo. Každý příběh je jiný, ale společný jmenovatel je jasný: prevence zachraňuje životy. Proto nezapomínejte na samovyšetření, objednejte se na pravidelnou kontrolu a buďte vzorem pro své kamarádky, dcery nebo kolegyně. Odvaha roste, když ji sdílíme. A právě proto je letošní poselství tak důležité: „Společně statečnější.“

 

 

Mohlo by vás zajímat