Rozhovor: Lookbook ke kolekci Isolation Vladimíra Staňka

Rozhovor: Lookbook ke kolekci Isolation Vladimíra Staňka

Móda.cz přináší rozhovor s českým návrhářem Vladimírem Staňkem. Vladimír ke své nejnovější kolekci Isolation fotil lookbook a my jsme byli u toho!

Vladimír Staněk se pustil do focení lookbooku své kolekce Isolation. O tom, jak je úžasná, jsme už psali z Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu. Pro připomenutí se na článek můžete podívat tady. Určitě se zamilujete podruhé! Lookbook a kampaň pro Vladimíra Staňka nafotil fotograf Pavel Hejný, o vlasy se postaral Jan Sippl, o make-up Pavel Kortan. Styling své kolekce samozřejmě Vladimír zastal sám a zdál se na svou práci velmi soustředěný. V backstage během focení panovala pohodová atmosféra.

Vladimíre, pověz mi, o co na dnešní akci jde?

Dnes se fotí lookbook mé kolekce Isolation pro sezónu Jaro/Léto 2015. Snažíme se kampaň a lookbook udělat se stejným konceptem, ve kterém byla vytvářena samotná kolekce. Věnuji se především pánské tvorbě a při takových akcích, jakou je dnešní focení, je pro mě velmi důležitý profesionální tým. Minulý rok jsem měl naprosto skvělý tým lidí i modelů. Fotili jsme například s Robinem Barnetem, Patrikem Vilímkem, Edvinem Romanovem a Danielem Vojtěchem, kteří jsou všichni světově úspěšní modelové. Tentokrát jsem vsadil na nové tváře, ale také úspěšné kluky jako je Kristiján Šarin, Roman Novák a letošní vítěz Elite Model Look Josef Utěkal. Všichni, kteří se na celém foceni podíleli, jsou neuvěřitelně talentovaní a kreativní mladí lidé a já jsem strašně rád, že s nimi mohu spolupracovat a moc jim za to děkuji!

Jaký je tvůj záměr s fotkami, které dnes vzniknou? Kde se všude objeví?

Fotky budou hlavně na webu, ale doufám, že se budou líbit a objeví se i v tištěných médiích a magazínech. Kolekci se snažím dělat trochu komerčněji, takže doufám, že se mi do Vánoc podaří rozjet internetový obchod, kde si zákazníci budou moci mou kolekci koupit.

Bude na webu ke koupi celá tvá kolekce nebo jen vybrané kousky?

Celá kolekce v e-shopu nebude, protože prodej některých kousků by vyšel velmi draho. Ačkoli kolekce vypadá jednoduše a sportovně, obsahuje detaily, jakými jsou například ruční výšivky, jež jsou náročné na zpracování. Na výšivky ptáčků a ostatních motivů jsem si z Paříže nechal přivézt speciální háček a vyšíval jsem je po nocích. Něco takového by bylo finančně velmi náročné. Takové věci v e-shopu budou, ale třeba jen jeden jediný originál. Zbytek, který bude v sériovém prodeji, bude mít stejný střih, stejný materiál, stejný motiv, jen bude namísto ruční výšivky potištěn.

Vladimíre, jak to vypadá s kamenným obchodem nebo showroomem?

Kamenný obchod ještě nemám. Zatím se zaměřuji na spuštění internetového prodeje. Nechci to zakřiknout, ale po letošním Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu se mi ozvali čtyři zahraniční nákupčí z Koreje a Londýna. Momentálně se s nimi domlouvám, co u nich budu prodávat. Musím to zaklepat, v zahraničí je o mé věci zájem.

Jak bys popsal své kolekce? Co je pro ně charakteristické?

Moje kolekce jsou odvážné i nositelné. Snažím se být rozpoznatelný, aby lidé na první pohled viděli, že to je STINAK. Když si do šatníku koupíte jen jednu věc, ztratí to ten šokující efekt, který modely jako celek mají, ale právě proto bílé triko s potiskem k džínům už není takový extrém a dá se naprosto bez problému zařadit do šatníku.

A na závěr k tomu nejdůležitějšímu – co bys nám všechno řekl o své nové kolekci Isolation? Proč jsi jako nejvýraznější barvu tentokrát zvolil zrovna zelenou?

Téma nové kolekce je Isolation a je inspirovaná novými technologiemi. City lidí se dnes přesouvají do virtuální podoby, proto ti Twitter ptáčci a hashtagy. Lidé v dnešní době komunikují hlavně na síti a jsou v reálném životě vlastně mnohdy osamělí, to jsem se do kolekce snažil s nadsázkou dostat.

Zelená na ponožkách je proto, že se vracím k přírodě a jdu od země. Je to takový popud, abychom se vrátili zpátky z virtuálního světa a začali zase žít v tom reálném.

Foto: Lukáš Petr Tesař

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram