dnes je 22.07.2019 a svátek má Magdaléna

Cítit se dobře, uvolnit se a vyjádřit svůj názor, říká Monika Drápalová

Přidat na Seznam.cz
S Monikou Drápalovou jsem si povídali o kolekci Feel Relaxed, o spolupráci s Pietro Filipi a mnoho dalším.  

Co vy a účast na pražském Fashion Weeku?

Letošního jsem se účastnila, ale není to pravidlem, některé Fashion Weeky totiž vynechávám. Lidé moc nechápou, co všechno obnáší připravit celou přehlídku, a to časově i finančně. Je to velmi náročné a systém představování nových kolekcí po půl roce je nastaven pro velké zajeté značky. Zatímco připravujete přehlídky, měla by ve stejné době běžet výroba té předchozí a s tím má většina malých designérských značek​ problémy. Myslím, že právě proto se některé návrhářské firmy pravidelně na MBPFW neobjevují.

Zaznamenáváte po těchto akcích větší nárůst prodeje?

Fashion Week je obchodní záležitost, kde by měli být obchodníci a nakupovat, ale tak to v Čechách příliš nefunguje. Přehlídky tedy dělám především proto, že tu práci miluju. Hledám si svůj výklad trendů, vlastní styl a pohled na tuto dobu. Dopad na prodejnost to má v tom, že to funguje výborně jako propagace značky. 

Co dáváte najevo svou poslední kolekcí Feel Relaxed?

Vyjadřuji v ní pocity, názor na to, co podle mě lidé v dnešní době chtějí; tedy cítit se dobře, uvolnit se a vyjádřit svůj názor. Spousta lidí tráví více pracovního času doma, lidé obecně začínají více hledat, co je baví, jak mít práci, která je naplňuje. Méně se dodržují konvence, tento trend je celosvětový.

Feel Relax /A/W18-19/, foto: Jiří Hroník

Na jaké trendy se orientujete?

Věnuji se spíše vizionářským trendům, které sahají hodně do budoucnosti. Móda je vyjadřovací prostředek, který stojí na průzkumech. Ve světě fungují agentury, které se věnují výzkumu trendů - kulturním, sociologickým i politickým aspektům. Trendy tedy nejsou tak povrchní, jak se může zdát, má to svoje důvody, proč se některá barva nebo střih v sezóně chytí. 

Dříve jste hodně cílila na ekologické materiály, to stále platí?

Věnovala jsem se jim poslední tři roky ve firmě Free Circle, kde se vyvíjely nové materiály a technologie, nové způsoby šití i lepení. Používali jsme bio bavlnu i recyklované materiály z pet lahví, ale vývoj nových technologií je běh na dlouhou trať. 

Je vývoj to, co Vás nejvíce baví? 

Já jsem “trendsetter”, baví mě vyvíjet a zkoumat nové věci, pro mě je motorem vycítit a uplatnit nové možnosti. Bohužel má to takový důsledek, že jsem o hodně dopředu a v době, kdy je to už komerčně využitelné, mě to přestane zajímat. Pro mě je už recyklace trend, který vyzrál. Já teď na molo posílám modelky v pyžamech a lidé se na mě dívají kriticky a nechápou.

Zasáhla nás také Vaše spolupráce s Pietro Filipi, co Vám dává?

Pietro Filipi je komerční značka s jinými pravidly než designérská móda, takže je pro mě zajímavé, pokoušet se oslovit jiné zákazníky, než jsem zvyklá. Naladit se na filozofii značky a snažit se zasáhnout cíl. Těšila jsem se také na týmovou spolupráci, jsou tam lidé se zkušenostmi v oboru - navazující řetězec, kde má každý svoje místo. Moje zodpovědnost je za návrhy, ale na to navazuje spousta další práce a to jako designér s vlastní značkou umím ocenit, protože moc dobře vím, kolik je za tím práce. Nevýhody bych viděla v určitém omezení tvůrčí svobody, kterou si ale teď o to víc dopřávám v kolekcích pro vlastní značku.

 

Kolekce Pietro Filipi

A co je nového u Vás?

Kromě zmíněných kolekcí jsem začala spolupracovat s dílnou Metráž, která zaměstnává ženy v krizových situacích. Přemýšlela jsem, jak by se tyto ženy mohly samy zapojit do výroby, a tím získaly finanční prostředky. Vznikla tak kolekce šatů, na kterou jsme si při výtvarných workshopech sami připravili vzor na látku. Ve společné abstraktní malbě na papír každá z žen zanechala svůj dotyk a otisk štětce. Koupit je teď můžete na eshopu dílny Metráž. Každý kus je tak trochu originál! 

Metráž - foto:Václav Jirásek


                                                                                                                                                                                            FOTO: metrazdesign.cz

Přidat na Seznam.cz
DOMÁCÍ TVORBA ZE SPOLEČNOSTI MONIKA DRÁPALOVÁ ČESKÁ NÁVRHÁŘKA ROZHOVOR PIETRO FILIPI METRÁŽ MO DRA

Související články

Seriál Gossip girl (Super drbna) se vrací zpět!

Pro všechny milovnice módních seriálů, a především pro sledovatelky Super drbny, Gossip girl hlásí comeback! XOXO

Celý článek

Polský časopis Fashion Magazine připravil stylový přírodní editorial

Modelka Karina Kurzacz zahalená do klasických krajkových šatů se staženými vlasy působí, jako by vypadla z retro filmu. A přesto vás tento editorial zaujme.

Celý článek

Elsa Hosk vytvořila ve spolupráci s J. Brand udržitelnou capsule kolekci

Švédská modelka a Victoria's Secret andílek Elsa Hosk se spojila se značkou J. Brands a společně vytvořili denimovou kolekci s použitím udržitelných zdrojů. A určitě vás nadchne tak, jako nás.

Celý článek

Kolik vydělávají členky známého klanu Kardashian-Jenner?

Není žádným tajemstvím, že si rodina Kardashian - Jenner vydělává veliké sumy peněz. Kromě účinkování v reality show Keeping Up With The Kardashians má každý i svůj vlastní byznys. Jaké částky vydělávají členky tohoto klanu? 

Celý článek

Herečka Margot Robbie vyměnila na filmové focení Chanel za amerického návrháře

Margot Robie je od května ambasadorkou značky Chanel. Na focení svého nového filmu si sjednala amerického návrháře. Focení však bylo přerušeno díky jiné hollywoodské hvězdě - Bradu Pittovi.

Celý článek

Michelle Obama zářila na festivalu Essence v disco kostýmku

Hudební festival Essence, který se každoročně koná v New Orleans, hostil letos výjimečného speakera. Michelle Obama zářila nejen outfitem, ale především svým plamenným projevem věnovaným ženám.

Celý článek

Topmodelka Heidi Klum se tajně vdala

Topmodelka Heidi Klum se vdala. Nejvíce utajovaný obřad všech dob se konal již před 4 měsíci. Modelka si vzala člena skupiny Tokio Hotel Toma Kaulitze.

Celý článek

Nike spustil další kampaň Pro Hijab a cudnější módu

Je to měsíc, co značka Nike spustila další unikátní kampaň Pro Hijab. Navazuje tak na to, co začala již v roce 2017. Značka věří, že poptávka po cudnější módě se bude v budoucnu zvyšovat.

Celý článek