dnes je 04.12.2022 a svátek má Barbora

Tři jablka denně a kila jdou dolů!

Přidat na Seznam.cz
Máte rádi jablíčka a zároveň se snažíte zhubnout? 

Dieta a zároveň i kniha „The 3 Apple-a-Day Plan: Your Foundation for Permanent Fat Loss“ (v českém překladu: „Tři jablka denně: Váš základ k permanentní ztrátě tuků“), byla vytvořena Tammi Flynn, registrovanou dietoložkou a tréninkovou skupinovou instruktorkou ve washingtonské posilovně.

Flynn
Na nový způsob, co se diet týče, přišla, když objevila, že jeden z jejich klientů pojídal před každým jídlem jablko a kromě toho na své stravě nic neměnil. Flynn tak začala experimentovat s touto „jablkovou metodou“ i u svých jiných klientů. Výsledky byly ohromující. Během 12 týdnů byl u člověka zaznamenán průměrný pokles váhy o téměř sedm kilo.

Pravidla jablkové diety
Základem tohoto jablkového dietního plánu Tammi Flynn je pojídání jablek před každým hlavním jídlem. Myšlenkou této diety je, že vláknina, která se v jablku vyskytuje, snadno zasytí a ti, kteří tuto dietu podstupují, nemají pak rychle pocit hladu. Chuť jablka navíc redukuje potřebu sladkého mlsání. Člověk tak nemá tolik chuť na sladkosti a jiné lákavé a méně zdravé pamlsky.

Doporučená jídla při jablkové dietě
Těm, kteří tuto dietu chtějí podstoupit, se doporučuje, aby do svého jídelního plánu zařadili čtyři až pět menších jídel denně. Sestavení jídel by se mělo na zdravých potravinách, které mají nízký obsah tuku. Každé jídlo nebo svačina by také měly obsahovat zdroj proteinů. Právě proteiny totiž redukují chuť kjídlu a zároveň pomáhají ve snížení váhy. Kromě pojídání tří jablek denně je dále doporučeno zahrnout do denního jídelníčku také až šest porcí jiného ovoce a zeleniny. (1 porce je jedna středně velká zelenina nebo ovoce, cca o velikosti středního jablka.) Toto dovolí tělu omezit příjem kalorií a zároveň však nepociťovat dojem hladu. Kromě jablek patří mezi doporučená jídla této diety dále například nízkotučný cottage sýr, nízkotučný jogurt, vajíčka, prsní kuřecí maso, krocaní maso, libové hovězí maso, losos, ovesné vločky, hnědá rýže, brokolice nebo hlávkový salát.

Máme pro vás vzor jídelního plánu na jeden den!
Vzor jablkové diety může vypadat třeba následovně. Snídaně může kromě jablka obsahovat také sýrovou omeletu a jeden hrníček vařených ovesných vloček. Dopolední svačina se může skládat z půl hrníčku cottage sýra a půl hrníčku odtučněného jogurtu. K obědu si kromě jablka můžete dopřát dále grilované kuřecí prsíčko, dva hrníčky brokolice na páře a půl hrníčku hnědé rýže. Odpolední svačinu si můžete zpestřit kapučínovým shakem. K večeři si můžete smlsnout na jablíčku, grilovaném lososu a zeleném salátu.

Ani u jablečné diety nezapomeňte cvičit
Během dodržování pravidel diety je doporučováno pravidelné cvičení, a to například kardiovaskulární cvičení nebo třeba posilování.

Výhody jablkové diety
Pojídáním jablek na začátku každého hlavního jídla zvýší pocit plnosti a zamezí tak zbytečnému přejídání se. Jablka obsahují rozpustné vlákniny, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu. Kromě toho obsahují také flavonoidy (1), které pomáhají přecházet onemocnění srdce, mrtvici a některým druhům rakoviny. Vysoký příjem dietních proteinů redukuje chuť na jídlo a udržuje během diety svalovou hmotu. Dieta podporuje příjem čerstvé zeleniny i ovoce a zdravé cvičení.

 

Zdroj obrázků a textu: Fotolia.com 

Přidat na Seznam.cz
ZDRAVÍ A KRÁSA DIETA DIETY ZELENINA CHUŤ VITAMIN JABLKA

Související články

Silná imunita díky jídlu. Co byste měli na podzim zařadit do jídelníčku? 

Podzimní mlhy a nevlídné počasí s deštěm a větrem nahrávají nejrůznějším virózám a nachlazení. Abyste neměli každý druhý týden rýmu a kašel, je nutné posílit imunitu, ale nemusíte hned běžet do lékárny, vystačíte si s tím, co máte doma v ledničce nebo ve spíži. Jaké potraviny skvěle posilují imunitu? 

Celý článek

Restart pro unavenou podzimní pleť

Také se poslední dobou cítíte unavené a zrcadlo vám vrací odraz ženy, která vypadá mnohem starší, než ukazuje její rodný list? Pak je nejvyšší čas dopřát vám i vaší pleti podzimní restart. Chcete přeci zářit na vánočních večírcích i u stromečku.

Celý článek

Víkendový workshop s WIM HOF METODOU

Sportoviště města Sušice pořádají v termínu od 25. do 27. listopadu 2022 víkendový workshop s certifikovaným instruktorem Wim Hof metody Filipem Zemanem.

Celý článek

Akné, růžovka nebo ekzém. Jak na nepříjemné trápení s pokožkou? 

Cítit se dobře ve vlastním těle je pro naše psychické i fyzické zdraví jedním ze zásadních faktorů.  Proto mohou jakékoliv viditelné problémy naším sebevědomím pěkně zamávat a ovlivnit nás více, než bychom sami chtěli.

Celý článek

Jak dosáhnout work-life balance a proč je pro nás tak důležitý?

Každý den má 24 hodin a v ideálním světě bychom osm z nich měli strávit spánkem, osm volným časem a osm hodin v práci. Kdo však může říct, že toto rozdělení má a dodržuje?

Celý článek

Jedla pravidelně protein a toto se jí stalo

Mnohé z nás řeší svoji postavu a jsou s ní věčně nespokojené. Taky jste se nedávno při pohledu do zrcadla zhrozila nad tukovým polštářkem, který se vám usadil kolem bříška? Závidíte modelkám, které na nás shlíží z billboardů a reklam, jak mají štíhlou postavu? Vždyť ji můžete mít i vy.

Celý článek

Když pleť volá SOS, dopřejte jí, co potřebuje

Ztrácí vaše pleť objem, je ochablá, unavená a dehydratovaná? Začínají se na vaší tváři objevovat vrásky? Pak se z vaší pleti vytrácí kyselina hyaluronová a dochází tak ke ztrátě pevnosti a pružnosti pleti a k ochabnutí kontur obličeje.

Celý článek

Obličejová jóga je forma sebelásky, říká lektorka Andrea Doležalová

Když se řekne jóga, pravděpodobně si představíte základní ásánu, tedy tu zvláštní polohu, do které se jogíni rádi staví. My jsme se však dnes více zajímali o jógu obličejovou, která nám může dopřát opravdu výrazné omlazení a úbytek vrásek.

Celý článek